מאות הגיעו לברך: ה’קידוש’ של הרב החדש של קהילת תימן באלעד

בערב שבת הגיע הגאון רבי שאול אחרק אל בית הגאון רבי יפת טיירי , שם הביע, יחד עם הגאון רבי חיים צדוק, תמיכה במרא דאתרא החדש של הקהילה • "הייתה אמירה ברורה לכל אלה שאמרו שהרב יפת לא חתם או התחרט..."
יוסף גרינבוים
י"ג תמוז התש"פ / 04.07.2020 23:31

מאות מתושבי העיר אלעד הגיעו בשבת בבוקר אל בית הכנסת ‘ תפארת זכריה’ ברחוב ניסים גאון, כדי לברך את הגאון רבי שאול אחרק, על המינוי ל’מרא דאתרא של קהילת עדת תימן’ בעיר החרדית.

מלשכת הרב נמסר לחרדים 10: “ברוך ה׳ הקפדנו על הנחיות משרד הבריאות וכל קבוצה נכנסה ויצאה על פי ההוראות עם מסיכות. מי ייתן וכבוד התורה יימשך באלעד לעוד שנים ארוכות. בתקופה הקרובה נתחיל עם המשימות הראשונות שעל הפרק.

בערב שבת הגיע הרב החדש אל בית  הגאון רבי יפת טיירי, לשם הגיע גם הגאון רבי חיים צדוק  – והשניים הביעו תמיכה במרא דאתרא החדש של הקהילה. “התייצבותו של המרא דאתרא בבית הרב יפת הייתה אמירה ברורה לכל אלה שאמרו שהרב יפת לא חתם או התחרט…”, אומרים גורמים בקהילה.

ביום שישי גם התקשר המרא דאתרא החדש למרא דאתרא היוצא, הגאון רבי איתן גמליאל-  והודה לו על התמיכה והבחירה זו. גם רבה הספרדי של העיר אלעד, הגאון רבי  מרדכי מלכה התקשר אל המרא דאתרא החדש וברך אותו. “שמח שהבחירה הייתה מתוך תבונה”, אמר הרב.

כמו כן התקיימה שיחה של הרב החדש עם הגאון רבי יצחק רצאבי, פוסק עדת תימן, ועם הגאון רבי רצון ערוסי, רב העיר קרית אונו.

כפי שדווח בחרדים 10, הקהילה התימנית הגדולה בעיר החרדית אלעד בחרה את הגאון רבי שאול אחרק לרב הקהילה החדש, כשהמרא דאתרא היוצא, הגאון רבי איתן גמליאל, שפרש מתפקידו, סמך ידו על המינוי.

לפי גורמים בקהילה התימנית, ראש העיר שרוליק פרוש פעל חודשים ארוכים להוביל למינוי מרא דאתרא לקהילה התימנית – רב שתמך בו בבחירות המקומיות האחרונות, אלא שהקהילה בלמה את המהלך, ובחרה רב כרצונה.

“פרוש עבד הרבה זמן למנות מישהו משלו מהציבור התימני – והוא נכשל בענק”, אמר גורם בקהילה לחרדים 10.

בהודעה שפרסמה הקהילה נאמר כי על המינוי של הרה”ג רבי שאול אחרק לרב הקהילה “סמכו ידיהם גדולי התורה בעדה התימנית בארץ ובראשם הרה”ג יצחק רצאבי שליט”א והרה”ג יפת טיירי שליט”א, זאת לאחר שהמרא דאתרא היוצא הרה”ג איתן גמליאל שליט”א, סמך ידיו על המינוי כראוי ביותר.

“כמו כן תמכו במינוי רוב ככולו של מניין ובניין רבני הקהילה וגבאי בתי הכנסת של הקהילה בעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות