הליך הדחה נגד איימן עודה: האם 70 חברי כנסת יחתמו על הבקשה?

בעקבות השתתפותו של ח״כ איימן עודה בכנס משותף לפתח' ולחמאס, פנה בצלאל סמוטריץ׳ ליו״ר הכנסת בבקשה לפתוח בהליך הדחה - לראשונה בתולדות הכנסת • עד הבוקר הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתנו
אריה ריבקינד
י"א תמוז התש"פ / 03.07.2020 12:23

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ פנה ליו״ר הכנסת יריב לוין בבקשה להתחיל, לראשונה בתולדות הכנסת, בהליך הדחה נגד יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה – לאחר שהשתתף אתמול בכנס וירטואלי עם נציגי פתח’ וחמאס.

פתיחת ההליך דורשת את חתימתם של 70 חברי כנסת, מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. עד הבוקר הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתנו וכעת נדרשת חתימתם של חברי הכנסת מהקואליציה.

במכתבו מבקש ח״כ סמוטריץ׳ להפעיל את החוקים הקובעים כי לא יכהן אדם כחבר כנסת אם פעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל או תמך במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

ח״כ סמוטריץ׳ התייחס במכתבו לנימוקי הבקשה וכתב: “היום, יום חמישי, התקיים כנס ווירטואלי ברמאללה בו השתתפו ח”כ איימן עודה יו”ר הרשימה המשותפת בכנסת, ראש הוועד המרכזי בפת”ח והממונה מטעם התנועה על המאבק בתוכנית החלת הריבונות הישראלית, ג’יבריל רג’וב וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי.

“‘הכנס עסק בתוכנית הרשות הפלסטינית להתנגדות למהלכי החלת הריבונות של מדינת ישראל, וכלל תמיכה במאבק מזויין כנגד מדינת ישראל בשיתוף עם נציג הרשימה המשותפת”.

סמוטריץ׳ קובע: “השתתפותו של ח”כ עודה בכנס זה בו נשמעו אמירות מפורשות התומכות בהפעלת טרור כנגד מדינת ישראל לדוגמת ‘המאבק שלנו משותף, אין אויב אחר מלבד ישראל’, ומשתתפים בו תומכי טרור מהרשות הפלשתינית ומארגון החמאס אינו דבר שכנסת ישראל יכולה לעבור עליו לסדר היום. על פי החוק ח”כ עודה אינו ראוי ואינו יכול לכהן כחבר כנסת ועל כן נדרשת הדחתו”.

איילת שקד צייצה אמש: “לא יעלה על הדעת שחבר כנסת בישראל ישתתף בכנס של ארגון טרור שמכשיר רבי מחבלים עם דם על הידיים. בג״ץ נושא על דגלו את השערוריה הזו כאשר דחה בכל פעם מחדש את פסילתו של עודה ושל חבריו מעודדי הטרור מלכהן כחברי כנסת. מקומם של תומכי טרור מחוץ לכנסת ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות