נתניהו נטש בזעם את קבינט הקורונה – ואיים בהליכה לבחירות

נתניהו זעם בישיבת הקבינט על שרי כחול לבן ואיים בבחירות: ''עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה זה יוביל רק למקום אחד' • הממשלה אישרה הגבלה של עד 50 איש באולמות אירועים
אריה ריבקינד
י' תמוז התש"פ / 02.07.2020 19:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם היום (חמישי), במהלך ישיבת קבינט הקורונה, על שרי מפלגת כחול לבן – ואיים בהליכה לבחירות.

״אני מבין בדיוק מה קורה כאן. עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה זה יוביל רק למקום אחד”, אמר נתניהו, דפק בפטיש ונעל את הישיבה.

שרים תקפו את משרד הבריאות בישיבה: “לא עשיתם את תפקידכם בחודשים האחרונים, הכי קל להפיל הכל על האזרחים”.

במהלך הדיון העיר שר התיירות אסף זמיר, סגן ראש העיר תל אביב לשעבר, כי אין אכיפה מספקת. נתניהו ‘עקץ’ אותו: “פה זה לא עיריית תל אביב”.

היועמ”ש אביחי  מנדלבליט ציין בדיון כי לא ניתן לאשר את המגבלות ללא אישור של שרי הממשלה. מנדלבליט הציע להעלות את התקנות בישיבת הממשלה ביום ראשון – אך נתניהו סירב להמתין וקבע ישיבת ממשלה דחופה כבר הערב בבניין משרד החוץ בירושלים, כדי לאשר הגבלות חדשות לאור ההתפרצות של נגיף הקורונה בישראל.

לאחר דיון קצר הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות על אולמות אירועים והם יוכלו להכיל עד 50 משתתפים בו זמנית.

על פי נתוני משרד החינוך המעודכנים להערב, 1,162 תלמידים ומורים אובחנו עד היום כחולי קורונה. 24,577 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב לבקשת שר הביטחון בני גנץ להעביר לידי צה”ל את האחריות על המאבק בקורונה.

“פיקוד העורף וקציני וחיילי צה”ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל”, אמר אדלשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות