מכה לנתניהו I ועדת ההיתרים: על רה”מ להחזיר 30 אלף דולר לבן דודו

נתניהו יחזיר את הסכום, ששימש להגנתו המשפטית, מתוך 300 אלף שקיבל מבן דודו • 270 אלף הדולרים ששימשו להגנת שרה - לא יוחזרו • הוועדה לא תדון בבקשת ראש הממשלה למתנה בסך 10 מליון ממקורבו ספנסר פרטרידג', בעקבות חוות הדעת שמסר מנדלבליט
אריה ריבקינד
י' תמוז התש"פ / 02.07.2020 16:45

ועדת ההיתרים הודיעה היום (חמישי) כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר 30 אלף דולר שקיבל מבן דודו נתן מילקובסקי – ששימשו להגנתו המשפטית של נתניהו, ועל כן הוא נדרש להשיבם.

270 אלף הדולרים הנוספים שקיבל מבן דודו, ששימשו לטענת הזוג נתניהו, להגנתה של שרה נתניהו בפרשת המעונות – לא יוחזרו.

בהודעת הוועדה נכתב: “היות ונמצא כי הכספים שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי – הם אינם נדרשים להשבה. נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן איננה כפופה ל’כללי אשר’. לפיכך, אין היא נדרשת להשיב סכומים ששולמו עבור ייצוגה המשפטי”.

כמו כן, הוועדה הודיעה שלא תדון בבקשת ראש הממשלה למתנה בסך 10 מיליון ממקורבו ספנסר פרטרידג’, וזאת לאור חוות הדעת שמסר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביום שלישי, לפיה מדובר במתנה לא חוקית.

במכתב שנשלח לעורכי דינו של נתניהו על ידי מזכיר ועדת ההיתרים וראש מטה מבקר המדינה, עורך הדין עדן ביזמן, נכתב כי אומנם היועץ קבע שאין מניעה לראש הממשלה לקבל מימון להגנתו המשפטית מפטרידג’, אך גובה הסכום המבוקש, ובהתחשב בטיב הקשר בין השניים, אינו עומד בכללים לקבלת מתנה בהתאם לחוק המתנות.

אשר על כן, הודיעה ועדת ההיתרים כי לא תוכל לדון בבקשה המונחת בפניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות