‘מחטף של העיריה’ I עימות בחדרה: ילדי הת”ת פונו – ההורים זועמים

בשעות הבוקר הגיעו פקחים לתלמוד תורה חב"ד בחדרה שמפעיל בימים אלו תכנית קיץ - הורו לתלמידים לעזוב את המקום והעבירו אותם לתיכון חדרה • ההורים זועמים: "העירייה עושה מחטף ומצפצפת על החלטת בית המשפט" • העירייה: "הנהגת חב"ד החליטה לקחת את החוק לידיים"
אריה ריבקינד
י' תמוז התש"פ / 02.07.2020 15:29

היום (חמישי) בשעת בוקר, הגיעו פקחי עיריית חדרה ופינו את תלמידי תלמוד תורה חב”ד אל תיכון חדרה – וסגרו את המתחם.

הורי התלמידים חוששים כי בכוונת העירייה לערוך שיפוצים ולחלק את המבנה לשניים ובכך לקבוע עובדות בשטח, ומכנים זאת כ’מחטף’.

“ועד ההורים אמר ‘לא’, והעירייה החליטה ללכת בנושא הזה בכוח. הגיעו פקחים באמצע היום, והכריחו את התלמידים לעבור לתיכון חדרה. התלמוד תורה נסגר על מנעול ובריח”, אומר אחד ההורים לחרדים 10. “העירייה עושה מחטף ומצפצפת על בית המשפט”.

ההורים נוספים זועמים: “לאחר פסיקת בית המשפט הברורה, זומנו מנהלי מוסדות חב”ד וסוכם כי העירייה ‘תחשב מסלול מחדש’. אך בפועל הוצעה אותה הצעה בדיוק כמו קודם – שהעירייה ‘תשפץ’ את המבנה הקיים. העירייה ביקשה שהתלמידים יצאו מהמתחם ויעברו למבנה תיכון חדרה, כדי שהיא תערוך את השיפוץ”.

כפי שדווח בחרדים 10, בעיריית חדרה ביקשו לחלק את תלמוד תורה ממ”ד חב”ד הצפוף בלאו הכי, עם מוסד אחר לקראת השנה הבאה, ולהוציא את בית הספר בנות מהמבנה החדש לטובת בית ספר עתידי בשכונה חדשה.

ועד ההורים עתר לבית המשפט המחוזי בחיפה, שפסק כי על עיריית חדרה להפסיק את האפליה כלפי תלמידי בית הספר חב”ד. בית המשפט קבע בפסק הדין, כי העירייה “תבחן דרכה מחדש בהתייחס לבית הספר שבו לומדים ילדי העותרים, תוך הימנעות מאפליה כלפי תלמידי בית הספר לעומת שאר התלמידים ביישוב חדרה”.

כפי שדיווח, לגבי העתירה של בית הספר חב”ד בנות – יתקיים דיון בשבועות הקרובים.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: “הנהגת חב”ד החליטה לקחת את החוק לידיים. עיריית חדרה בשיתוף עם משרד החינוך לא יתנו לזה יד. קייטנות ביה”ס חב”ד קיבלו אישור לפעול במבנה תיכון חדרה, וזאת על-מנת לאפשר לחברת החשמל ולעירייה לבצע עבודות במתחם ביה”ס”.

לדברי העירייה, “למרות שצוות ביה”ס המתין לילדים בהתרגשות גדולה במתחם תיכון חדרה, פלשו הורים ואנשי חב”ד לשטח ביה”ס, והפעילו את הילדים בתוכו. הדבר הובא לידיעת משרד החינוך, ובעצה אחת הוחלט על אכיפת הפלישה, משמע פינוי ההורים והילדים משטח ביה”ס, ועל דיווח רשמי למנהלת ביה”ס של החופש הגדול כי המסגרת לא פעלה. העירייה ומשרד החינוך רואים בחומרה רבה את התנהלות ההורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות