רק עד 40 במניין I הרב בכה: “זלזול יגרום אסון נורא על עולם התורה”

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים, פרץ בבכי בכינוס חירום: "ללא מסכה? מי יכול להתיר דבר כזה?" • ראש ישיבת ארחות תורה: "אנו מגיעים ח"ו למצב שנצטרך לסגור את כל מוסדות התורה ובתי הכנסיות, האם הציבור אינו מבין?" • הגר"י סילמן: "מי שמזלזל מסכן את חייו וחיי אחרים והוא בגדר פושע"
יוסף גרינבוים
י' תמוז התש"פ / 01.07.2020 23:57

בבני ברק התקיים הערב (רביעי) כינוס חירום מיוחד, בהשתתפות רבנים וגדולי תורה, לאור זינוק התחלואה בעיר.

בין ההחלטות שהתקבלו על ידי הרבנים היה הגבלת מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-40.

האסיפה הדחופה, שנערכה תחת הכותרת “בנפשנו הדבר”, התקיימה נוכח היקפי התחלואה המדאיגים את קברניטי העיר.

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים, פרץ בבכי תמרורים על חומרת המצב: “בא אלי הורה ואמר כי בישיבה של בנו הורו שאפשר לשבת בשיעור ללא מסכה. אמרתי לו באופן ברור: אתה חייב להוציא את בנך מהישיבה! זה זלזול בדיני נפשות ואין שום היתר לזה! שמעתי על יהודי ירא שמים שנטל סנדקאות אך ללא מסכה. מי יכול להתיר דבר כזה? מי יכול להקל בדיני נפשות? הלא דאורייתא הוא! הוא אינו חושש? אבל התורה הקדושה חוששת!”

הגאון רבי ברוך דב דסקין, ראש ישיבת ארחות תורה: “באנו הנה לזעוק. אנשים צריכים לדעת שכל מי שהולך ללא מסכה זו אחריות על כל עולם התורה. אנו מגיעים ח”ו למצב שנצטרך לסגור את כל מוסדות התורה ובתי הכנסיות, האם הציבור אינו מבין שח”ו אנו צועדים למקום זה? יהודי אחד המזלזל שיידע בנפשו כי זו אחריות על כל עולם התורה, על בתי מדרשות, תלמודי תורה וישיבות, מי יכול לקחת על כתפיו אסון כזה?

“על זה התכנסנו היום לומר: דבר זה שייך לכל יהודי מאמין. איזה היתר או אמירת ‘שלום עלי נפשי’ שייך בזה? צריך לדעת כי כאשר ח”ו נגיע למצב של סגר, ייתכן שלא נוכל להתנגד כי יהיה זה אכן מצב של פיקוח נפש. ח”ו אנו בידינו יכולים להביא על עצמנו מצב כזה!”

הגר”י סילמן אמר: “צריך לומר לציבור בבירור, על פי שולחן ערוך המצב היום יותר חמור מספק פיקוח נפש, זהו פיקוח נפש גמור. מי שמזלזל בשמירת ההנחיות מסכן את חייו וחיי אחרים והוא בגדר פושע. ללא כל ספק, מי שמקל ראש הוא אויב התורה הקדושה ולומדיה כיון שהוא מביא נזק ברור לרבים, אין שום היתר בכל סעיפי השולחן ערוך שלא ללכת עם מסכה או להקפיד על הכללים, דבר זה צריך לאומרו כאן היום בבירור”.

הרב ד”ר משולם הרט הסביר על השפעות הנגיף כאשר בניגוד לטעות רווחת בציבור, “הנגיף מסוכן גם לילדים והשפעותיו מורכבות. הנגיף נשאר בגוף והשפעותיו מורכבות מאוד, לא מדובר בשפעת כפי שיש מי שנטו פעם לחשוב, חובת הזהירות כפולה ומכופלת”.

מן הנתונים שהוצגו בכינוס הסגור עלתה דאגה רבה, בשל הזינוק החד משמעי של תחלואה במקומות מרובי קהל וריכוזים צפופים במיוחד, ולמרבה הצער מנתוני ההדבקה במוסדות התורה והחינוך, בתי כנסת ובתי מדרש ואולמות אירועים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות