מו”לית גלובס: רוצים את כולם. לא נוכל להתקדם בלי החרדים וערבים

מו"לית 'גלובס', אלונה בר און: "בדקנו ומצאנו שלפחות 30% מהמאמרים שלנו היו בעלי מובהקות פוליטית ו־90% מהם היו מוטים לצד השמאלי" "זה היה עיתון שעבדו בו רק לבנים, חילונים. לא היתה בו נוכחות לדתיים, לימנים, לנשים וגם לא ללהט"בים"
חרדים 10
ט' תמוז התש"פ / 01.07.2020 16:55

מו”לית העיתון ‘גלובס’, אלונה בר און, מספרת בראיון שהעניקה ל’ישראל היום’ – שיפורסם ביום שישי ב’ישראל השבוע’  על המאבק לרכוש את העיתון שייסד אביה, חיים בר און ז”ל, ומספרת לראשונה  מדוע נלחמה על רכישה של עיתון מפסיד והיתה מוכנה להשקיע בו יותר מ־100 מיליון שקלים. “אם היה נמכר לרוכשים בעלי ערכים ראויים – הייתי מוותרת”, היא אומרת.

בר און, 42, גאה בקוד האתי של העיתון ומודה: “בדקנו ומצאנו שלפחות 30% מהמאמרים שלנו היו בעלי מובהקות פוליטית ו־90% מהם היו מוטים לצד השמאלי של המפה.

“זה היה עיתון שעבדו בו רק לבנים, חילונים. לא היתה בו נוכחות לדתיים, לימנים, לנשים וגם לא ללהט”בים”.

בר און, רואת חשבון בהכשרתה, גאה על הצטרפותם של חובשי כיפות למערכת: “קריצה לדתיים? מה רע בזה? אנחנו רוצים את כולם. לא נוכל להתקדם כחברה בלי החרדים, הערבים וכל עם ישראל”.

לדבריה, “‘גלובס’ הוא לא עיתון פוליטי, אני לא מאמינה בעיתונות קוטבית”, היא אומרת. בר און מאמינה שהעיתונות צריכה להמציא עצמה מחדש, על ידי סיפור “האמת” – הרבה יותר עובדות.

“אני מודה שבכלל לא הייתי מודעת לחוסר הגיוון אצלנו. “אנחנו לא יכולים בכלל לשמוע דעות אחרות ולהבין אותן, אם לא באנו מהרקע הזה. אני מפלגת העבודה מכף רגל ועד ראש. הייתי ונשארתי תל־אביבית, חילונית, אבל יש 2 מיליון אנשים בארץ שחושבים אחרת ממני. עיתון לא צריך לייצג את עמדת המו”ל, אלא לפרוס את מפת המציאות של החברה”.

בר און מדגישה זאת על רקע הביקורת המוטחת כלפיה ברשתות, כאילו הפכה לימנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות