הקריסה הכלכלית: באיכילוב חל”ת, לניאדו לא ישלם ל-40% מהספקים

קריסה כלכלית בבתי החולים הממשלתיים והציבוריים: בית החולים הדסה ישלם את משכורות חודש יולי מבלי להעביר את התשלומים הנלווים, כמו ביטוח בריאות, בטוח לאומי ומס הכנסה • "אין לבית החולים תקציב לתרופות לחודש יולי"
חרדים 10
ט' תמוז התש"פ / 01.07.2020 11:43

קריסה כלכלית של בתי החולים: בית החולים איכילוב הוציא בחודש וחצי האחרונים שמונה רופאים לחופשה בלי תשלום והקפיא את התקנים שלהם. כך דווחה קטי דור ב’כאן חדשות’.

מבית החולים איכילוב נמסר, כי הרופאים הוצאו לחופשה זמנית, והביעו תקווה כי יהיה אפשר להחזירם לעבודה לאחר שבית החולים יתאזן כלכלית.

בית החולים הדסה ישלם את משכורות חודש יולי מבלי להעביר את התשלומים הנלווים, כמו ביטוח בריאות, בטוח לאומי ומס הכנסה. מנכ”ל בית החולים, פרופסור זאב רוטשטיין אמר כי אין לבית החולים תקציב לתרופות לחודש יולי.

בית החולים לניאדו לא ישלם ל-40% מהספקים.

בתי החולים הממשלתיים והציבוריים על סף קריסה כלכלית בגלל חובות כתוצאה מאובדן הכנסות במאות מיליוני שקלים במהלך התפרצות נגיף קורונה.

בתחילת החודש אמר המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, בוועדה לביקורת המדינה כי תוספות התקציב יסייעו למערכת הבריאות להתמודד בטווח הקצר, אבל לא לזמן רחוק.

גרוטו ציין כי כל כוח האדם שהתווסף בשל המשבר הוא זמני, וכי המשרד עדיין לא קיבל אישור לתקנים קבועים. “לא הצלחתי לייצר מספיק עניין בבריאות הציבור. אחים ואחיות, חדרי מעבדה ועוד – כולם מאחורה מבחינת תקנים, שכר ותשומת לב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות