צרות באל על: בוטלו טיסות נוסעים ומטען, החברה רשמה הפסדי ענק

מנכ"ל חבר אל על הורה להחזיר ארצה את כל מטוסי החברה, כדי לעצור את פעילותה - ובכך יופסקו גם טיסות המטען של החברה • חברת התעופה הפסידה 140 מיליון דולר - כחצי מיליארד שקלים - ברבעון הראשון של השנה, לעומת הפסד של 55 מיליון דולר באותו רבעון בשנה שעברה
חרדים 10
ט' תמוז התש"פ / 01.07.2020 10:54

המשבר באל על: מנכ”ל חברת התעופה, גונן אוסישקין, הורה הבוקר (רביעי) על ביטול כל טיסותיה של החברה.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בהתאם להוראה יוחזרו לתל אביב כלל מטוסי החברה, כולל אלה המצויים בסבבי מטען בחו”ל.

על פי הדוחות שפרסמה אמש, הפסידה חברת התעופה 140 מיליון דולר – כחצי מיליארד שקלים – ברבעון הראשון של השנה, לעומת הפסד של 55 מיליון דולר באותו רבעון בשנה שעברה.

על פי הדו”חות שפורסמו, הכנסות החברה ירדו בכ-25% לכ-321 מיליון דולר, לעומת כ-429 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. יתרות המזומנים ופקדונות לזמן קצר בקופת החברה, נכון ליום 31.3.2020, הסתכמו בכ-132 מיליון דולר.

אתמול הודיעה אל על כי היום לא יתקיימו טיסות, לאחר שמוקדם יותר טייסי החברה הודיעו שלא ישבצו עצמם בטיסות. הודעת הטייסים פורסמה לאחר פגישת ועד הטייסים עם מנכ”ל החברה. מטעם הוועד נמסר:י “לאחר שהנהלת החברה לא כיבדה גם את ההסכמים שעליהם חתמה עם הוועד לפני פחות מחודש, לוועד לא נותר אלא להגיע למסקנה, כי אין ביכולתה של בעלת החברה לחלץ אותה ממצבה”.

באל על אישרו את הפרסום ומסרו: “החברה נמצאת בתהליך מתקדם לסיכום מתווה הסיוע מהמדינה, באחד משני המתווים שעל הפרק, והשיקול המרכזי בבחירת המתווה הוא טובתה של החברה. כפי שהובהר על ידי המדינה והבנקים – תנאי יסודי לקבלת הסיוע הוא חתימה על הסכם התייעלות עם ההסתדרות והעובדים. בשבוע שעבר נחתם הסכם עם מגזר דיילי האוויר, ואנו עוסקים במרץ בניסיון להגיע להסכם בחסות ההסתדרות עם יתר המגזרים. נדרשת אחריות ומנהיגות מצד כל הגורמים המעורבים בתהליך – ההסתדרות, ההנהלה ונציגי העובדים”.

לפי ‘כאן חדשות’, מאז משבר קורונה בחברה פועלים כ-100 טייסים, והשאר בחופשה ללא תשלום. באל על פעלו עד עכשיו במתכונת מצומצמת, והחברה הטיסה טיסות נוסעים בודדות וטיסות מטען.

בהודעת הוועד נכתב:  “החברה זקוקה להזרמת הון, אם מהבעלים הקיימים או מבעלים אחרים, שיהיו מסוגלים להנהיג את החברה ולצלוח את משבר הקורונה. טייסי אל על יעמדו לצידם ויסייעו לכל מי שיפגינו את המסוגלות הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות