נתניהו תקף: ‘מזימת ההפיכה של מנדלבליט נחשפת במלא כיעורה’

ראש הממשלה במתקפה חריפה במיוחד כנגד היועמ"ש - לאחר החלטתו לאסור עליו לקבל מימון למשפטו והציטוט של בכירי משרד המשפטים: "אם נתניהו רוצה מתנה של 10 מיליון שקלים מחבר בבקשה שיתכבד ויתפטר" • נתניהו: "מנדלבליט מנסה לבטל הכרעה דמוקרטית של מיליוני אזרחים"
קובי פינדרוס
ט' תמוז התש"פ / 30.06.2020 22:54

מתקפה חריפה על היועמ”ש:  ראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו הערב (שלישי) במתקפה חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, והאשימו אותו ברקיחת מזימה ל”הפיכה שלטונית”.

ההאשמות מגיעות בעקבות ציטוט של גורמים במשרד המשפטים שפורסם מוקדם יותר הערב בחדשות 13 – לפיו: “אם נתניהו רוצה מתנה של 10 מיליון שקלים מחבר בבקשה שיתכבד ויתפטר ואז יוכל לקבל גם 20 מיליון שקלים”.

נתניהו כתב בחשבונות שלו ברשתות החברתיות: “מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה. באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו”.

לדברי נתניהו, “מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים שבחרו בבנימין נתניהו לראש הממשלה, וכן את החלטתם של 11 שופטי בית המשפט העליון שקבעו שראש הממשלה נתניהו יכול לכהן בתפקידו. ולזה ברוב חוצפתם ‘בכירי משרד המשפטים’ קוראים ‘דמוקרטיה’ ו’שלטון חוק'”.

גם שרת התחבורה מירי רגב כתבה: “היועץ המשפטי לממשלה נמצא בניגוד עניינים, מצד אחד הוא כותב ומגיש את כתבי האישום ומצד שני מונע הגנה שראוי לה כל אדם – גם ראש הממשלה נתניהו.

“מאות מיליונים הוצאו מכספי הציבור כדי לחקור ולתבוע את נתניהו, אבל את הזכות של נתניהו להגן על עצמו, מנדלבליט מונע. זה אבסורד שחייבים לתקן. אישי ציבור רבים קיבלו מיליוני שקלים מחברים כסיוע להגנתם. לא יהיה דין אחד לנתניהו ודין אחר לאחרים”.

השר לבטחון פנים, אמר אוחנה: “כך נראית רדיפה: ראש התביעה הכללית (והיועמ״ש, ומ”מ פרקליט המדינה) ממשיך לפגוע במראית פני הצדק ופועל בניגוד עניינים. מישהו הופתע שהוא מעדיף להקשות על מימון הגנת רה”מ? כנראה שהוא מעדיף שיופיעו מולו בביהמ”ש עו”ד במימון דל ורזה, ולא עו”ד צמרת במימון משמעותי (פרטי, לא ממשלתי)”.

תגובה מפתיעה משהו, מגיעה מצידו של השר לשעבר חיים רמון שכתב: “היועמ”ש נמצא בניגוד עניינים  בשל היותו התובע הכללי והיועץ המשפטי. כתובע כללי אסור לו להיות מעורב בשום פנים ואופן בדרכי מימון של נאשם שהוא החליט להעמיד לדין”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה והגדיר את ההודעה: “הסתה חמורה”.

“נסיון ההפיכה היחיד שמתרחש פה הוא הנסיון של נתניהו להפוך את ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה, והנסיון העברייני שלו להפוך את מנדלבליט למטרה לאיומים והסתה”, אמר לפיד.

יו”ר יש עתיד תקף במרומז גם את שותפיו לשעבר מ’כחול לבן’: “מי שממשיך לשבת בממשלתו אחרי ההצהרה האחרונה לא יוכל לטעון אחר כך ‘לא ידעתי'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות