הרשל”צ: יכפו להסמיך נשים? נשבית את כל הסמכת הרבנים

הראשל"צ מכריז: אם תהיה הנחייה משפטית שתחייב אותנו להכשיר נשים לרבנות - לא יתקיימו בחינות רבנות עד לתיקון חקיקה שתסדיר העניין • "הרבנות הראשית איננה מוסד להשכלה גבוהה ותפקידה הוא להכשיר רבנים בישראל" • "ההלכה והמסורת אינן מאפשרים הכשרת נשים לרבנות''
יוסף גרינבוים
ח' תמוז התש"פ / 30.06.2020 14:33

הרבנות הראשית לישראל הודיעה בצהריים (שלישי) כי הוא דוחה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה – התומכת בקיום בחינות רבנות לנשים.

“הרבנות הראשית לישראל איננה מוסד להשכלה גבוהה ותפקידה הוא להכשיר רבנים בישראל”, אמרו ברבנות.

הראשון לציון הגר”י יוסף הנחה את גורמי המקצוע ברבנות הראשית להתנגד מכל וכל להכשרת נשים לרבנות, וטען: ”ההלכה והמסורת היהודית שהרבנות אמונה על שמירתם אינן מאפשרים הכשרת נשים לרבנות”.

הרבנות הראשית מודיעה גם, כי ככל שתהיה הנחייה משפטית שתחייב אותה להכשיר נשים לרבנות בניגוד להלכה, יושבת כליל מערך הסמכת הרבנים ולא יתקיימו בחינות רבנות עד לתיקון חקיקה שיסדיר העניין.

את הדברים אומרים ברבנות, לאחר שבסוף השבוע שעבר הגישה המדינה לבג”ץ מסמך בו היא מבקשת ארכה של 90 יום בגיבוש עמדתה בעניין עתירה שהוגשה  בדרישה לפתוח מבחני הלכה גם לנשים.

במסמך נחשף כי עמדת היועמ”ש אביחי מנדלבליט היא שקיימים קשיים משפטיים במצב הקיים וכי לדעתו הקמת מסלול בחינות הלכה לנשים מחוץ לרבנות הראשית ייתן מענה משפטי לבעיה זו.

על אף שבמסמך המדובר ביקשה המדינה ארכה של 90 יום בגיבוש עמדתה, מהמסמך משתמע כי ישנה התקדמות בתהליך בניית מסלול בחינות הלכה לנשים, ללא קבלת הסמכה לרבנות.

ממרכז ליב”ה נמסר בתגובה לעמדת הרבנות הראשית שלא לאפשר בחינות רבנות לנשים: “הסמכות לרבנות הם לא תואר אקדמי ולא אתגר פמינסטי, זו דרך העברת התורה המסורה מדור לדור, ומי שקובע אותה, מאז ומעולם, הם רבני ישראל ולא בית המשפט.

“אנחנו ממליצים לכל החוגגים והקופצים להרגע. כבר אלפי שנים שהתורה עוברת מדור לדור בצורה טהורה ולמרות כל הנסיונות להתערב ולפגוע בה, וכך יהיה גם בעתיד. תחזקנה ידיהם של הרבנים הראשיים לישראל העומדים בפרץ מול כל הנסיונות לפגוע בקודשי ישראל ובמסורת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל עניין של תקציבים
    30/06/2020 18:05
    מכת בכורות
  1. לא היתה ה”א שהן תשננה ממסורת אבות, אלא שהתקציבים שמיועדים רק לגברים הלומדים הלכה ינתנו באופן יחסי גם לנשים שלומדות הלכה. (יש מעט כאלו – לא יחסר הכיס). לטעון שהבעיה היא מסורת היא כסוי, הרי מי מלמד את אותן הנשים? אותם רבנים המאמינים במסורת! זה רק תקציבים, או גמולים לעובדות הוראה, ותו לא

  2. אני תומך בשביתה
    30/06/2020 21:58
    משה מנדלסון
  3. מי ייתן ולצמיתות עד שהרבנות תחדל לעשות את התורה קרדום לחפור בו. גם נשים בקיאות ויכולות לפסוק!