דרמה ברציף: פעוט חרדי בן שנתיים ואחיו בן ה-13 עלו לרכבת הלא נכונה

בדרך לחגיגת יום הולדת גילתה האם: הילדים נעלמו • האמא: "הייתי בחרדה עצומה וחסרת אונים, וכבר דמיינתי את הילדים מגיעים לבאר שבע ונאבדים לנצח" • איך זה נגמר?
שלמה בן חיים
ח' תמוז התש"פ / 30.06.2020 14:09

תינוק בן שנתיים ואחיו בן ה-13 עלו בטעות לרכבת הלא נכונה שהחלה בנסיעה מתל אביב לבאר שבע, כשהם לבדם ללא אמם.

עובדי הרכבת פעלו לאחד את המשפחה.

“הייתי בחרדה עצומה וחסרת אונים, וכבר דמיינתי את הילדים מגיעים לבאר שבע ונאבדים לנצח”, אמרה בת אל מזרחי, אם הילדים. “היינו בדרך לחגיגת יום הולדת ברמלה ולמרות מה שקרה לא ויתרנו והגענו לחגיגה. תודה לצוותי הרכבת על מסירותם”.

הכל החל ביום ראשון, כאשר מני נתני, מנהל משמרת בתחנת ת”א סבידור מרכז, הבחין בנוסעת נסערת על הרציף. לאחר תשאול קצר הבין כי ילדיה של הנוסעת, תינוק בן שנתיים וילד בן 13, עלו בטעות לרכבת שהחלה בנסיעה לכיוון באר שבע, בעוד האם נשארה על הרציף עם אחותם.

נתני יצר קשר באמצעות תדר החירום עם מרכז השליטה הרכבתי הארצי, והודיע לכלל צוותי הרכבת באיזור על האירוע. במקביל, מוקד הביטחון ברכבת החל בסריקה של רציפי התחנות.

באותה העת, החל פקח הרכבת, רועי עמר, בסריקה נרחבת ברכבת. הוא איתר את האחים המפוחדים, דיווח על מציאתם וליווה אותם עד לירידתם בתחנת חולון, שם פגשו את מאבטח התחנה שליווה אותם עד שפגשו באמם המלווה על ידי ראש משמרת הביטחון, אייטגב אנדעלמאו.

“מיד כשהבנתי מה קרה נזכרתי בילדתי בת ה-3 והיה חשוב לי כל הזמן להרגיע את האם ולעדכן אותה שהאירוע בשליטה”, אמרי נתני. “הדגשתי לה כי הילדים נמצאו ואנחנו שומרים עליהם עד שישובו לחיקה”.

אייטגב אנדעלמאו: “עכשיו, כשנכנסים לחופש הגדול, אני מדגיש להורים את החשיבות שבהשגחה תמידית על הילדים ברציפי הרכבת. היה חשוב לי ללוות באופן אישי את האם עד למפגש עם ילדיה כדי שתדע שאנחנו כאן למענה”.

רועי עמר הוסיף: “מיהרתי לאתר את הילדים האבודים על הרכבת ולהרגיע את הגדול מבינהם שהיה מבוהל. זה חלק מהתפקיד שלי כמנהל הנסיעה ברכבת ואני שמח שיכולתי לסייע ושהכל הסתיים בשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות