מכה לביבי: לא יוכל לקבל 10 מיליון ש”ח ממקורבו להוצאות המשפט

היועץ המשפטי השיב לוועדת היתרים, הדנה בבקשת נתניהו לקבל מימון מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' • נימק: "לא ניתן לקבוע שקבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור"
אריה ריבקינד
ח' תמוז התש"פ / 30.06.2020 12:54

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל לקבל מימון בסך 10 מיליון שקלים למימון משפטו, ממקורבו איש העסקים ספנסר פרטרידג’.

במכתב תשובה ששיגר לוועדת ההיתרים הדנה בבקשת נתניהו –  כותב מנדלבליט: “לא ניתן לקבוע שקבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד פרטרידג’ אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור”.

ועדת ההיתרים פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין לפני חודש.

בתשובתו כותב מנדלבליט כי יש חזקה עובדתית שטובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו משום היותו עובד ציבור ולכן אסורה לפי הדין.

היועץ כותב עוד, כי למרות שהשאלה על היקף המימון שמבקש ראש הממשלה עלתה בעבר, רק לאחרונה נקב ראש הממשלה בסכום של 10 מיליון שקלים וציין כי הסכום עוד יכול להשתנות.

לפני כארבעה חודשים קיבלה הוועדה את בקשת ראש הממשלה לקיים דיון מחודש בבקשתו למימון הוצאותיו המשפטיות.

ממקורבי נתניהו נמסר בתגובה: “ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ״ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמ”ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו”.

“מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות