פרופ’ חזי לוי: ההגבלות מאוזנות, אנחנו רואים עלייה בחולים הקשים

מנכ"ל משרד הבריאות: "אני מקווה שהנגיף והמציאות לא תטפח על פנינו, אנחנו לא מתנהגים בהתאם לאיום של הנגיף. אנחנו סבורים שהכל מאחורינו אבל מסתבר שלא"
חרדים 10
ח' תמוז התש"פ / 30.06.2020 10:58

מנכ”ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר הבוקר (שלישי) בריאיון שהעניק לרשת ב: “הייתי מעביר חלק מהאחריות למשרד הביטחון, משרד הבריאות הוא הרגולטור”.

את הדברים אמר על רקע דרישתו של שר הביטחון בני גנץ להעביר לידי משרדו את ניהול משבר הקורונה.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ומואב ורדי התייחס לוי להגבלות החדשות שהוטלו על הציבור, ונשאל מדוע יש בהן צורך אם מספר החולים הקשים לא עולה משמעותית: “ההגבלות מאוזנות. אנחנו בודקים מדי יום כיצד ניתן לאזן בין הצעדים למניעת התקהלות ותחלואה לבין אי הכבדה על האוכלוסייה. אני מקווה שהנגיף והמציאות לא תטפח על פנינו”.

הוא הוסיף: “אנחנו לא מתנהגים בהתאם לאיום של הנגיף. אנחנו סבורים שהכל מאחורינו אבל מסתבר שלא. אנחנו כן רואים עלייה במספר החולים הקשים החדשים. אבל מצד שני הטיפול הטוב בחולים הקשים משתדל למנוע את הידרדרותם להנשמה”.

אתמול הזהיר לוי בריאיון ל’כאן חדשות’: “נגיע למאות רבות של מתים אם לא יקויימו דרישותינו”.

הוא הוסיף כי משרד הבריאות שואף להגיע לכ-30 אלף בדיקות קורונה ביום.

עוד ציין מנכ”ל משרד הבריאות כי הוא אינו חושב שצריך להטיל סגר כדי לבלום את התפשטות המחלה: “צריך לנסות למזער את ההדבקה בהתקהלויות. האיזון הוא בין המציאות של חיים עם קורונה לבין הצורך לנהל כלכלה בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות