יצוגית נגד ‘יוחננוף’: ציינה על שמן “כשר”, למרות שהכשרות לא אושרה

בקשה לאישור תובענה ייצוגית הוגשה לבית המשפט נגד רשת יוחננוף • בתביעה נטען כי השיווק יוצר הטעייה הן כלפי ציבור שומרי הכשרות שרכש שמן שכשרותו לא אושרה, והן כלפי הציבור שאיננו שומר כשרות שרכש מוצר שבו מגולם מחיר הכשרות - למרות שלא חפץ בכך
חרדים 10
ז' תמוז התש"פ / 29.06.2020 12:13

בקשה לאישור תובענה ייצוגית הוגשה אתמול (ראשון) לבית משפט השלום ברחובות נגד רשת המרכולים ‘יוחננוף’, בגין הצגת שמן מיובא שכשרותו לא אושרה על ידי הרבנות כ”כשר”.

הבקשה, המוערכת בסכום של 2.5 מיליון ש”ח, הוגשה על ידי עו”ד יוסף-חי אביעזיז בשמה של תהילה ליבוביץ’, שלטענתה רכשה את השמן שהוצג כ”כשר” באישור הרבנות הראשית, למרות שאישור כזה מעולם לא ניתן לו.

בבקשה, שפורסמה בערוץ 7,  נאמר: “המבקשת רכשה מהמשיבה ‘שמן קנולה’ על גביו הוצג מצג שווא לפיו מדובר בשמן ‘כשר’ ש’שאושר’ על ידי הרבנות הראשית לישראל. זאת, בניגוד להוראות הדין, בניגוד לאמת העובדתית, ובאופן שנועד אך ורק כדי להשיא את רווחיה של המשיבה על חשבונם של צרכני הקצה”.

עוד נאמר בבקשה: “לאחר שצרכה המבקשת את השמן, נודע לה, באמצעות בדיקה שערך בא כוחה אל מול מחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל- שהשמן כלל לא אושר על ידי הרבנות הראשית לישראל בשנת 2020.

“המשיבה במעשיה, או למצער במחדליה, הטעתה את חברי הקבוצה כאשר ציינה שהמוצרים השונים אושרו על ידי הרבנות הראשית לישראל בעוד שלא ניתן אישור כזה במהלך התקופה בה שווק וסופק המוצר על ידי המשיבה”.

בתביעה נטען כי השיווק יוצר הטעייה הן כלפי ציבור שומרי הכשרות שרכש שמן שכשרותו לא אושרה, והן כלפי הציבור שאיננו שומר כשרות שרכש מוצר שבו מגולם מחיר הכשרות למרות שלא חפץ בכך, ובלי שהיתה לכך הצדקה.

מרשת יוחננוף נמסר בתגובה: מדובר בעו”ד המנסה מזה מס’ שנים להתפרנס על גב הלקוחות ומוכר לרשת. כל ניסיונותיו עד כה כשלו ואנו מאמינים שגם הפעם לא יצלח לו. התביעה אינה מוכרת לנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תביעה חשובה מאוד
    30/06/2020 23:20
    נותן לשכוי בינה
  1. !!!!