ליצמן: לימודים בקפסולות כן ובתי כנסת נדחים על הסף?

לפני התכנסות קבינט הקורונה קורא השר יעקב ליצמן במכתב ששיגר לחבריו לסגור את בתי הספר המהווים לטענתו גורם הדבקה • קובע: "יש להורות על הגבלות ברחצה בים ועל התכנסויות במקומות בילוי" • טוען: קיים "טעם לפגם", בהחלת סגרים על ערים מסוימות וריכוזים חרדיים
אריה ריבקינד
ז' תמוז התש"פ / 29.06.2020 10:59

לפני התכנסות ישיבת קבינט הקורונה, שיגר שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מכתב אל ראש הממשלה, בו הוא מציג את עמדתו על רקע התפשטות נגיף הקורונה ומה שנראה כתחילתו של גל שני.

לדבריו, יש לסגור את בתי הספר המהווים גורם הדבקה. “דעתי היא שיש לסגור את בתי הספר המהווים את גורם ההדבקה העיקרי. ברור לכולם כי ילדים בגילאים הנמוכים לא יכולים להקפיד על חבישת מסכות ועל כללי ההגיינה הדרושים ועל כן אין מנוס מהישארות בבתים עד לרגיעה”.

עוד הבהיר שר הבריאות לשעבר, כי בחלק מחופי הים ומקומות בילוי “עולה תמונה מטרידה של הפרת ההנחיות של התכנסויות המוניות, ללא הקפדה מינימלית על הכללים החיוניים, וכמעט ללא אכיפה. סבורני כי בעת הזאת יש להורות על הגבלות ברחצה בים ועל התכנסויות במקומות בילוי”.

בדבריו תהה: “במהלך הדיון עלתה הצעה לקיים לימודים בבתי הספר במסגרת קפסולות. לאחר מכן ביקשו לסגור את בתי הכנסת ולהגביל תפילות עד 19 איש במרחב הפתוח. אבקש להבין מדוע ניתן לאשר לימודים בקפסולות, ותפילה בבתי כנסת באותה המסגרת נדחית על הסף ולא מאפשרים תפילות בקפסולות כמו בתי הספר?!”

ליצמן מוסיף: “אבקש לבחון את מדד ההדבקה בבתי כנסת, ולפיה לקבל החלטות על הגבלות אפשריות. לפי דו”ח המל”ל בממשלה היום אחוזי ההדבקה בנגיף בבתי הכנסת נמוכה משמעותית בהשוואה להתכנסויות אחרות|”.

כמו כן הבהיר כי קיים “טעם לפגם”, כלשונו, בהחלת סגרים על ערים מסוימות וריכוזים חרדיים בעוד שלטענתו ערים עם אחוזי הדבקה דומים אינם ‘זוכים’ להגבלות דומות.

“אני חושב שבלימוד מלקחי העבר, יש להקפיד כי כל החלטה עליה להיות שוויונית, ללא הקשר לאופי האוכלוסייה, אלא מתוך שיקול דעת לבריאות הציבור, בשקיפות מרבית”.

ליצמן מציין עוד כי “לפני חודש, בעיר אשדוד היו חולים ספורים. כיום המספר גבוה לאין ערוך. כמו אשדוד ערים נוספות. פתיחת ההגבלות היא זו שגרמה לעלייה בתחלואה. על כן, ברור לכולם שהגבלה חלקית תסייע לעצירת ההדבקה ותמנע את התפשטות התחלואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפילה בהתי כנסת למי שבריא ושם מסיכה אולם
    29/06/2020 12:56
    ע
  1. לבתי כנסת מגיעים מבוגרים עם מחלות רקע שונות, שלא בטוח שזה מקום בטוח בשבילם.
    לכןחשוב ללכת עם מסיכה וחשמור מרחק ויותר חדוב לקיים את הפסוק ונשמרתם לנפשותיכם מאוד.