שקד: נכנע ללחצים על הבקעה • ביבי: מוכן למו”מ עם הפלסטינים

ח"כ איילת שקד טוענת כי ראש הממשלה נכנע ללחץ מדינות ערב וראשי כחול לבן, ולכן תוכנית הריבונות שעליה דנים כעת אינה כוללת את בקעה הירדן • נתניהו בהצהרה מצולמת ששיגר לארגון נוצרי: "החלת החוק על יו"ש תקדם את השלום, מפציר בפלסטינים לא לבזבז הזדמנות נוספת"
חרדים 10
ז' תמוז התש"פ / 29.06.2020 09:33

חברת הכנסת איילת שקד תקפה הבוקר (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הדיונים על יישום תוכנית הריבונות.

בראיון שהעניקה לגלי צה”ל, טענה שקד, על בסיס מידע שלטענתה הגיע אליה: “התוכניות שדנים עליהן כרגע לא כוללות ריבונות בבקעת הירדן. נתניהו נכנע ללחצים של הערבים וכחול לבן – וויתר על זה”.

לדבריה, “זו לא תוכנית טראמפ, אלא תוכנית נתניהו. הוא עיצב אותה, מניחה שהוא יכול לדרוש בה גם שינויים”.

הלילה התייחס ראש הממשלה נתניהו לסוגיית החלת הריבונות בדברים מוקלטים שנשא בכנס וירטואלי של ארגון ‘נוצרים מאוחדים למען ישראל’, בהם טען כי “החלת החוק הישראלי על השטחים לא תפגע בשלום אלא תקדם אותו”.

נתניהו שיבח את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, שלדבריו “שמה סוף סוף קץ לחיזיון התעתועים של שתי מדינות, ובמקום זאת קוראת לפתרון מציאותי של שתי מדינות – שבו לישראל לבדה יש אחריות מלאה לביטחונה”.

“במסגרת הפתרון”, המשיך נתניהו, “לישראל לבדה יש את השליטה הביטחונית ממערב לירדן – זה טוב לישראל וזה טוב גם עבור הפלסטינים. זה טוב לשלום, תוכנית השלום של טראמפ לא משנה באמת את המציאות על הקרקע – אלא היא מכירה במציאות על הקרקע”.

נתניהו אמר: “אני קורא לפלסטינים לא לפספס הזדמנות נוספת, לא לבזבז עוד מאה שנה בניסיון להשמיד את ישראל. עליהם לאמץ את חזונו של הנשיא טראמפ. עליהם לשבת ולנהל משא ומתן בתום לב. עליהם להיות מוכנים לנהל משא ומתן על פשרה היסטורית שיכולה להביא שלום לישראלים ופלסטינים כאחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות