שלמו כפול: ביום רביעי אמרו שיהיה פתרון תוך יום-יומיים. אז אמרו

תושבי יהודה ושומרון ממשיכים לשלם מחיר כפול על התחבורה הציבורית ליו"ש - ואין פיתרון • גם פגישה של סגן השר אורי מקלב עם ראש הרשות לתחבורה ציבורית לא הניבה ישועה • ראש מועצת עמנואל: "אין דבר כזה אין פתרון"
ישראל יוספי
ז' תמוז התש"פ / 28.06.2020 22:26

חשיפת חרדים 10: המצב הכלכלי הקשה בגלל משבר הקורונה, הפיטורים והחל”ת, מכים בציבור בישראל – אבל עד כה, כבר כארבעה חודשים עדין לא נמצא פתרון לעלייה הדרמטית במחירי התחבורה בציבורית בכל רחבי יהודה ושומרון – כאשר בחלק מהמקרים מחירי התחבורה הכפילו את עצמם.

דווקא בימי קורונה: נוסע באוטובוס מבני ברק לעמנואל? שלם כפול

כפי שדווח בחרדים 10, מחירי התחבורה זינקו לאחר שהשר לשעבר בצלאל סמוטריץ חתם על תקנה עם פרוץ מגיפת הקורונה, כי  לא יבוצע תשלום במזומן אלא באמצעות בכרטיס רב קו בלבד. מה שגרם לעליית מחירי התחבורה, משום שתושבי יהודה ושומרון נהנו מהנחה בעלות הנסיעה בגין תשלום במזומן בלבד.

ומה עושה סגן שר התחבורה אורי מקלב כדי לפתור את המצוקה?

מלשכתו נמסר: “סגן השר מקלב נועד היום עם ראש הרשות לתחבורה ציבורית אמיר אסרף בנושא. ראשית מיד כאשר יבוטלו ההגבלות על התשלום במזומן יוחזר המצב כפי שהיה בעבר. שנית עד אז מנסים למצוא פתרון שיפתור את בעיית התשלומים ברב קו בנושא”.

נציג דגל התורה וחבר מועצת היישוב מיצד, אלחנן פרומר, עדיין אין פתרון. מה דעתך?

“אנחנו מוטרדים מאוד מהעניין הזה. העלייה במחירי התחבורה  נחתה עלינו מתי שבצלאל סמוטריץ עזב את משרד התחבורה.  לא ברור למה הוא חתם על התקנה הזו. זה משהו שחייב להיפתר בתוך משרד התחבורה, אני מבין שסגן השר הרב אורי מקלב  והשרה מירי רגב מנסים לפתור את הנושא משפטית”.

 משרד התחבורה אומרים שכרגע אין פתרון בעניין הזה. אתם הצעתם פתרון כלשהו?

“נעשתה פנייה מטעם המועצה  למשרד התחבורה בעניין הזה. אין  לנו פתרון בעניין, מעבר למה שמשרד התחבורה יכול להציע. אני באמת לא מבין למה לא לשלם את המחיר ששילמו לפני הקורונה, מה הבעיה הטכנית? שיאפשרו לשלם את אותו מחיר באשראי או בתשלום מראש.

“לא קיבלנו תשובות ברורות. למה המחיר קפץ, והשתנה. לא ברור בכלל”.

ניסית לדבר עם סגן השר והשרה ואלה היו התשובות?

“התשובה הייתה שהנושא בבדיקה, ומנסים לטפל בזה. אף אחד לא יודע להסביר מה הבעיה ולמה המחיר השתנה. אני מקווה מאוד שזה ישתנה בזמן הקרוב”.

אלי גפני, ראש מועצת העיר עמנואל, היום סגן שר התחבורה נועד עם ראש הרשות לתחבורה ציבורית אבל עדיין לא מצאו פתרון.

“בשנת 2020 זה בדיחה.

“הם אמרו לנו בפגישה שנערכה איתי ביום רביעי האחרון שיהיה פתרון תוך יום-יומיים. תוך יום-יומיים יש פתרון כך אמרו. בשנת 2020 הם יכולים לפתור את הבעיה”.

הצעת להם פתרון בנושא?

“למה אני צריך להציע להם? יש אנשים שיכולים למצוא פתרון מהרגע לרגע. זה 4 חודשים ככה. להגיד אחרי קורונה זו לא תשובה, אף אחד לא יודע מתי זה יהיה ‘אחרי הקורונה'”.

מה אתה חושב על כך?

“אני קורה לכל מי  שיכול – שיעשה מה שאני עושה, אני בקשר יום-יומי איתם”.

היום שמעת על הפגישה בין סגן השר מקלב לראש הרשות אמיר אסרף?

“סגן שר התחבורה מספר לי שנפגש עם מישהו שאחראי שם. שיפתור את זה וזהו. שיפתור את זה”.

כרגע אומרים שאין פתרון.

“אין דבר כזה אין פתרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות