תפור? עו”ד דורש מפרוש: ביטול מכרז למינוי מפקחת על הבלניות

האם ראש העיר אלעד מחזיר טובה לאת הקהילות שתמכה בו בבחירות ותפר ג׳וב של מפקחת על הבלניות? • פרקליטו של חבר מועצת העיר, ברק צברי, שיגר "דרישה בהולה לעיכוב ו/או ביטול מכרז למינוי מפקחת על הבלניות" לראש העיר והיועץ המשפטי של העירייה
אריה ריבקינד
ו' תמוז התש"פ / 28.06.2020 12:52

עורך דינו של ברק צברי, חבר מועצת העיר אלעד, שיגר הבוקר (ראשון) לנסים לוי, היועמ”ש של עיריית אלעד, ולראש העיר ישראל פרוש “דרישה בהולה לעיכוב ו/או ביטול מכרז למינוי מפקחת על הבלניות הגברת יעקובסון” ו”מניעת ההתקשרות עד להעברת כל המסמכים הנוגעים לדבר”.

לטענת חבר המועצה ברק צברי, ראש העיר תפר ג׳וב של מפקחת על הבלניות, משום שהוא “צריך להחזיר טובה לקהילה” שתמכה בו בבחירות – אליה משתייכת הזוכה במכרז.

בתכתובת שהתנהלה ביניהם – והגיעה לידי חרדים 10 – הסביר היועץ המשפטי של העירייה: “העירייה פרסמה מכרזים פומביים. כל מי שהיתה מעוניינת במכרז, רשאית היתה להגיש הצעתה. העובדות שנבחרו, היו גם המועמדות היחידות שהגישו מועמדותן. לכן, לא ברורה הטענה בנוגע לקבלתן לעבודה של המועמדות שהשתתפו בהליך המכרזי”.

אולם צברי טוען:  “בלניות חששו מאיומים של ראש העיר”, ולכן לא השתתפו במכרז.

במכתבו כותב עו”ד יובל גרינשטיין, ממשרד ‘דרור-גרינשטיין עורכי דין’:  “כידוע לכם, מרשי פנה מספר פעמים בעניין אשר בנדון, באשר לחשש לניגוד עניינים ומינוי פסול לתפקיד המפקחת על הבלניות. כפי שציין מרשי בפניותיו השונות אליכם, קיים חשש ממשי לניגוד עניינים של מינוי מקורבים מהקהילה אליה היא משתייכת – ביחס למכרז”.

עורך הדין מציין כי “למיטב ידיעת מרשי, ‘המפקחת’ אשר זכתה במכרז כבר פעלה לראיין את הבלניות עוד לפני ‘הזכייה’ במכרז. כמו כן, סוגיה נוספת אשר אינה ברורה ומעלה תהיות גדולות, מצויה בעובדה כי בתה של המפקחת היוצאת, מונתה זה עתה לתפקיד בלנית – וגם זאת באופן שאינו ברור בנסיבות העניין, עובדה שלעצמה
המעידה על נפוטיזם והעדפת מקורבים לכאורה”.

שרוליק פרוש וברק צוברי. צילום: פלאש90 ובאדיבות המצלם

לדברי עורך הדין, “למרשי טרם נמסרו כל המסמכים בנושא, חרף פניותיו מיום 2020.6.15 ומיום 2020.6.25. בנסיבות אלו דורש מרשי כי ההתקשרות תעוכב עד להעברת המסמכים לידיו, באופן שיאפשר לו לבחון את נסיבות העניין כדבעי ולפנות לערכאות בית המשפט, לרבות הגשת בקשה לצווי מניעה ככל שהדבר יידרש.

“לפיכך העירייה מתבקשת למסור לידי הח”מ את המסמכים והנתונים הבאים:

א. העתק פרוטוקולים של ועדת המכרזים בעניין אשר בנדון, ובפרט העסקת הגברת יעקובסון והגברת מימרן.
ב. מכרז שנערך בעבר לגברת בן ברוך, לרבות פרסומי המכרז;
ג. המכרז לתפקיד המפקחת דהיום – אשר בו זכתה הגברת יעקבוסון;
ד. נבקש לקבל את הקריטריונים הקבועים במשרד הדתות ו/או משרד הפנים לתפקיד המפקחת אשר בו זכתה הגברת יעקובסון;
ה. מכרז לתפקיד בלנית שבו זכתה הגברת מימרן;
ו.  מרשי ביקש לקבל גם את מכרזו של מר תומר כהן וטרם זכה לקבלו.
ז.  החלטת מועצת העיר לאשר ההתקשרויות;
ח. חוות דעת היועמ”ש ביחס להתקשרות ככל שיש;

עורך הדין מזהיר כי “היה ותאושר ההתקשרות, ייאלץ מרשי לנקוט בכל הצעדים המשפטיים החוקיים העומדים לרשותו, לרבות פנייה לערכאות לשם קבלת סעדים מתאימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמיד הכותרת היא ברק צברי נגד
    29/06/2020 06:03
    תושב אלעד
  1. עכשיו אפשר לקרוא את ההמשך פרוש נגד הסגר צברי בעד פרוש בעד תחבורה ציבורית צברי נגד כל דבר הוא נגד