‘חופש ההפגנה זו זכות קדושה’: עימות בממשלה בין נתניהו לבני גנץ

אריה ריבקינד
|
ו' תמוז התש"פ / 28.06.2020 11:33
עימות בפתח ישיבת הממשלה בין ראש הממשלה לשר הביטחון בעקבות המעצרים בהפגנה בירושלים • נתניהו: “הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני בכל חלקי מהמערכת הפוליטית”

עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הבטחון בני גנץ סביב המעצר של תת-אלוף במיל’ אמיר השכל, שנעצר ביום שישי בהפגנה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים.

גנץ אמר: “בעיניי זו זכות קדושה, אני משוכנע שכל מי שיושב סביב השולחן הזה מאמין שזכות ההפגנה היא זכות גדולה, צריך להמשיך לקיים אותה. צר לי שחלק מהאנשים מצאו לתקוף את המשטרה כי זה לא נוח להם מכאן או לא נוח להם משם”.

הוא הוסיף: “אנחנו צריכים לאפשר את חופש ההפגנה באשר הוא, אנחנו כמובן חייבים לאפשר להם להמשיך את ההפגנה מצד אחד ואת הגיבוי למשטרת ישראל ושלטון החוק מצד שני”.

נתניהו הגיב:  “חופש ההפגנה הוא דבר שאפשרנו בהסגר ברגעים הקשים. הטענות שאנו רוצים להגביל את ההפגנות זה אבסורד. אינני מתערב בהחלטות המשטרה. הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני בכל חלקי מהמערכת הפוליטית”.

אמש שחרר בית משפט השלום בירושלים ללא תנאים מגבילים את תת-אלוף במיל’ אמיר השכל, שנעצר ביום שישי, וכן שני עצורים נוספים מההפגנה. זאת, בניגוד לבקשת המשטרה להרחיקם ל-15 ימים מירושלים ולהפקיד ערבות.