חשש: קצין נפל בשבי • אביו: “אנו בטוחים שצה”ל יהפוך כל אבן”

בסמוך לשעה 09:30 פתחו באש מחבלים שיצאו ממנהרה באזור רפיח לעבר כוח גבעתי, ומחבל אחד פוצץ עצמו • במהלך התקרית ככל הנראה נחטף סג"מ הדר גולדין - ושני לוחמים נהרגו • פורסמו שמות ההרוגים • עשרות מחבלים חוסלו • חמאס מכחיש החטיפה • גורם מדיני: "התגובה הישראלית תהיה מוחצת" • ארה"ב: "הפרה ברברית" • הקבינט דן בתגובה • אבי הנעדר: "אנחנו רוצים לחזק את צה"ל ואת מדינת ישראל בלחימה נגד חמאס"
ה' אב התשע"ד / 01.08.2014 13:44

חשש לחטיפת קצין בחטיבת גבעתי: סגן משנה הדר גולדין בן 23 מכפר סבא. הקבינט התכנס בערב שבת לדון בתגובה.

דובר צה”ל מסר כי בסמוך לשעה 09:30 הבוקר (שישי), כשעה וחצי לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש המתוכננת, חדרו מחבלי חמאס מפתח מנהרה אל תוך מתחם בו שהו לוחמי גבעתי – ופתחו לעברם באש.

ערוץ 10 מדווח, כי גורמים צבאיים מעריכים, במידת הזהירות האפשרית ולאחר תחקיר ראשוני, כי גולדין עמד בצמוד לשני חיילי צה”ל שנהרגו מפיצוץ שביצע מחבל מתאבד, וזאת כאשר המחבלים פרצו מפיר מנהרה. ההבנה היא, שכאשר המחבל הפעיל את חגורת הנפץ, חבריו ניצלו את התוהו ובוהו ואת ההלם של חיילי סיירת גבעתי, כדי לאחוז באחד הנפגעים בפיצוץ – סגן הדר גולדין – ולגרור אותו אל פיר המנהרה.

בצה”ל הפעילו את נוהל “חניבעל”

במהלך התקרית פוצץ אחד המחבלים את עצמו, כשהוא נע לעבר הכח, וגרם למותם של שני לוחמים. בחסות המהומה נשבה אחד החיילים, סגן הדר גולדין, ככל הנראה על ידי המחבלים שהצליחו לגרור אותו לאחת המנהרות.

מיד לאחר מכן הופעל נוהל ‘חניבעל’ לאיתור חייל חטוף. בניסיון לסכל את החטיפה, וביצעו מתקפה ארטילרית ואווירית כבדה על אזור רפיח. כתוצאה מהירי נהרגו לפחות 50 פלסטינים ולמעלה מ- 200 נפצעו. מקורות לא רשמיים מדווחים על למעלה מ-70 הרוגים ועל כ-300 פצועים.

צה”ל ממשיך במאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתור החייל.

רק לפני חודשיים התארס

גולדין, בן 23, נולד וגדל בכפר סבא. הוא למד בבית הספר בר אילן בעיר ובהמשך למד בבית הספר כפר בתיה ברעננה, שם סיים את כיתה י”ג. הוא למד במיכנה הקדם צבאית ‘בני דוד’ בעלי.

לגולדין שלושה אחים, אחד מהם אח תאום. הוריו הם חדווה ושמחה, ד”ר ליהדות אשכנז ומרצה באוניברסיטת ת”א. רק לפני חודשיים הוא התארס. במשפחתו כבר החלו בהכנות לחתונה, אבל אז הגיע מבצע צוק איתן, והדר – כמו גם אחיו התאום צור, קצין אף הוא – נשלחו לרצועת עזה.

 בכיר חמאס מוסא מרזוק אישר תחילה בריאיון לכלי תקשורת טורקי כי בידי ארגון הטרור חייל ישראלי חטוף, אך לאחר מכן חזר בו.

דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי הכחיש את הפרסומים על החטיפה, ואמר כי מדובר בניסיון הטעיה של ישראל על מנת להצדיק את הפעילות ברפיח.

שמות ההרוגים בתקרית

דובר צה”ל פרסם את שמותיהם של שני לוחמי חטיבת גבעתי שנהרגו בשעות הבוקר בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה, שבה על פי החשש גם נלקח בשבי סגן משנה הדר גולדין, בן 23 מכפר סבא.

ההרוגים הם רב-סרן בניה שראל, בן 26 מקריית ארבע וסמל-ראשון ליאל גדעוני, בן 20 מירושלים. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

סמל-ראשון גדעוני יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. רב-סרן שראל הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו. טרם נמסר מועד הלווייתו. מתחילת מבצע “צוק איתן” נהרגו 63 קצינים, נגדים וחיילים.

“נטען מחדש מצבר הלגיטימציה” 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהרים עם מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי.

ראש הממשלה נתניהו אמר למזכיר המדינה, כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ”ל האו”ם לפיה התקבלו ערבויות מחמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו את חיילנו אחרי השעה 09:00.

כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה”ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף – זאת כאמור אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש.

נתניהו אמר למזכיר המדינה האמריקני שחמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה יישאו בתוצאות מעשיהם, וישראל תנקוט בכל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

גורם מדיני בכיר צוטט באתר וואלה: “התגובה של ישראל תהיה מוחצת”. לדבריו, “נטען מחדש מצבר הלגיטימציה של ישראל בעקבות הפעולות שביצע החמאס”.

האו”ם פרסם הודעה רשמית בה הוא מגנה את חמאס בגין הפרת הפסקת האש.

הבית הלבן גינה את התקיפה. “מדובר בהפרה ברברית של הסכם הפסקת האש”, אמר דובר הבית הלבן. הוא קרא לחמאס לשחרר את החייל השבוי והוסיף כי שר החוץ קרי כבר שוחח עם נתניהו בנוגע לצעדים הבאים במשבר ברצועת עזה.

סופה המהיר של הפסקת האש

במקביל לאירוע ברפיח, המשיכו הפלסטינים לשגר טילים ושתי אזעקות נשמעו במועצה האזורית אשכול.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לביטול הפסקת האש: “זוהי פעם נוספת שחמאס והג’יהאד האסלאמי הפרו באופן בוטה את הפסקת האש אליה הם התחייבו. בכך הם הפנו את גבם גם אל מזכ”ל האו”ם וגם למזכיר המדינה האמרקיני ג’ון קרי”.

גם גורם פלסטיני רשמי הודה, כי  “התקרית ברפיח היא סופה של הפסקת האש”.

המצרים הודיעו על ביטול השיחות בקהיר.

האב:

ד”ר שמחה גולדין, אביו של קצין צה”ל סגן-משנה הדר גולדין, אמר היום: “אנו בטוחים שצה”ל לא יפסיק בשום אופן עד שיהפוך כל אבן ברצועת עזה, ויחזיר את הדר בשלום”.

בעומדו מחוץ לבית המשפחה בכפר סבא, אמר האב: “אנחנו רוצים לחזק את צה”ל ואת מדינת ישראל בלחימה נגד חמאס בעזה”, וביקש מכלי התקשורת: “אל תפריעו לשכונה ולמשפחה, עוד מעט שבת. שבת שלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די כבר עם ההפסקות אש!
    01/08/2014 15:25
    noko
  1. זה רק נותן להם יותר שקט לעשות מה שבא להם!!!