‘האפליה זועקת לשמיים’: הוטלו הגבלות על שכונות חרדיות באשדוד

הגבלות על רובעים ג', ז' ו-ח' באשדוד: סגירת מוסדות חינוך ואיסור על התקהלות של מעל 10 אנשים • הגבלות גם בבת ים • מקלב: "הסגר על הריכוזים החרדים הוא להרתעה ולא משיקולים בריאותיים" • גפני: "העוול של מקבלי ההחלטות והמל"ל זועקים לשמיים!"
תמי גיל
ד' תמוז התש"פ / 25.06.2020 22:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (חמישי) את ועדת השרים להגדרת ״אזור מוגבל״ שהחליטה להאריך את ההכרזה על שכונה 2 בערערה כ״אזור מוגבל״ עד ליום רביעי בשעה 8:00 בבוקר.

בנוסף החליטה הממשלה כי מנכ״ל משרד הבריאות יחתום על צווי הגבלה הנוגעים לאשדוד ובת ים, שתי ערים שבהן נרשמת התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה.

באשדוד יוטלו הגבלות על רובעים ג’, ז’ ו-ח’: מוסדות החינוך ייסגרו לגמרי ויוטל איסור על התקהלות של מעל עשרה אנשים.

בבת ים ייסגרו מוסדות החינוך החל מכיתה ה’, יוטל איסור על התקהלות של מעל 10 אנשים ותהיה אכיפה מוגברת בחתונות ובמקומות נוספים.

כמו כן, השרים החליטו על הסרת ההגבלות והגברת האכיפה בשכונת עג’מי ביפו ובעיר רהט.

סגן שר התחבורה אורי מקלב תקף הערב בחריפות את הכוונה להחיל סגר גם על השכונות החרדיות באשדוד, ואמר כי הסגר בצורה זו מעביר מסרים שליליים כנגד הציבור החרדי.

“לא יתכן כי שיקולים שאינן בריאותים נכנסים לדיון כאשר מגיעים לשקול סגר על עיר כזו או אחרת”, אמר מקלב. “מקבלי ההחלטות רוצים להרתיע ולהתריע באמצעות הסגרים הללו וזה לא  עוזר באופן המעשי לחולים בעיר”.

לדבריו, “אם לא יתגברו את הבדיקות באזורים הללו, הסגרים הללו רק יביא להגברת ההדבקה בנגיף באותם אזורים. אנחנו רואים את הצפיפות במקומות הללו וזה יביא להגברת ההדבקה”.

הוא הוסיף: “להכניס להסגר אלפים כשרובם הינם בריאים זהו דבר מפלה וגורם לחוסר אמון במערכת, הוצאת החולים והגברת הבדיקות בעיר אינה מצריכה סגר על שכונות בעיר, אין משמעות רבה לסגר, המרחב הציבורי אינו מדבק, ספירת החולים נעשית בשיטה לא נכונה ופוגענית כלפי הציבור החרדי.

“שיטת הספירה חייבת להשתנות ולהיספר על פי בתי אב. נראה כי ההחלטות שניתנו על ההסגר היו ללא כל קריטריונים ברורים ושקופים לציבור. לצערנו לוקח זמן רב עד שמוצאים את החולים מהבתים. הדבר הראשון עוד לפני הסגר הוא טיפול בחולים וזה לא נעשה”.

‏ח״כ משה גפני הגיב: “האפליה והעוול של מקבלי ההחלטות והמל”ל זועקים לשמיים! למה לא מטפלים בערים ובשכונות חילוניות שאחוז ההדבקה בהם גבוה? בשיחות שערכתי עם ראשי הערים הללו גיליתי שלא ננקטו פעולות המחויבות על פי הקריטריונים שנקבעו. אזום כינוס דחוף של חברי הכנסת החרדים”.

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, פרסם הודעה: “לצערנו נתוני התחלואה בעיר אשדוד מדאיגים. עיקר תשומת הלב ניתן בשלב זה לרובעים ח’ ג’ וז’ בהם מספר החולים הוא הגדול ביותר.

“בהתאם להנחיית משרד הבריאות ברובעים אלו יסגרו מהיום ועד להודעה חדשה כל מוסדות החינוך, לכלל המגזרים ולכל הגילאים.

כמו כן ברובעים אלו נאסרת החל מהערב כל התקהלות מעל ל-10 אנשים. התפילות יתקיימו בהרכב של עד 10 אנשים”.

הוא הוסיף: “מאחר וחלק גדול מההדבקות נגרמות ממפגשים משפחתיים, אנא הימנעו מנסיעה לערים אחרות או מאירוח אנשים שאינם משפחתכם הגרעינית.
אני שב ומתריע בפניכם, אם לא נקפיד כולנו על ההנחיית של עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה, נמצא את עצמנו בסגר כללי ובסיכון בריאותי חמור לנו וליקירנו.
האכיפה המשטרתית והעירונית תפעל ביתר שאת. לא ינתנו התראות ולא נוותר למפירי ההנחיות. זו השעה לגלות אחריות אישית, משפחתית וקהילתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות