גפני ומלכיאלי הכריזו חרם על ‘ויקטורי’ • הרשת: ‘מחילה’

יו"ר ועדת הכספים: "ויקטורי' פרסמה התבטאות קשה נגד הציבור החרדי - וזה פרי ההסתה הנובע מעלילת דם" • מלכיאלי: "רק ירידה בהכנסות הרשת, תוביל ללימוד לקח אמיתי שלא פוגעים בחרדים" • מנכ"ל ויקטורי: "אוהבים את כולם ומצטערים על כל פגיעה במגזר שלם. זאת לא דרכנו!"
אריה ריבקינד
ג' תמוז התש"פ / 25.06.2020 17:54

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, קורא הערב (חמישי) לחרם על רשת ‘ויקטורי’, זאת בעקבות  הודעת תפוצה מקוממת במיוחד שכללה התבטאות קשה נגד הציבור החרדי.

הודעה פנימית בויקטורי: “לא למכור חלה לילדים, חרדים יבואו בגדודים”

גפני אמר: “לא נעבור לסדר היום לאחר שמעמידים את הציבור החרדי בחזית הקורונה על לא עוול בכפו. אחת הדוגמאות היא רשת ויקטורי שפרסמה התבטאות קשה נגד הציבור החרדי, וזה פרי ההסתה הנובע מעלילת דם”.

גפני הדגיש: “אני קורא לציבור שלא לרכוש ברשת ויקטורי – עד שתתנצל על המעשה”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת ח’כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה לפגיעה של רשת ‘ויקטורי’ בחרדים: “הסתה כנגד הציבור החרדי בחודשים אחרונים, היא זו שהביאה להודעות פוגעניות והזויות שכאלו. הציבור החרדי צריך להדיר את רגליו מרשת ויקטורי – רק ירידה בהכנסות הרשת, תוביל ללימוד לקח אמיתי, שלא פוגעים בציבור החרדי”.

בעקבות התגובות הזועמות פרסם מנכ”ל רשת ויקטורי, אייל רביד, התנצלות: “רשת ויקטורי מבקשת להבהיר כי היא מקפידה על שיח מכבד ומכובד ודואגת לכלל האוכלוסיות, מחב”ד ועד הטבעונים, מצה”ל ועד לאלו שקשה להם.

“אין טעם בלקחת דברים שנאמרו שלא לצורך ולהפוך אותם לשיח מפריד ומפצל שהרי הרשת, עובדיה וצרכניה מורכבים מכל אוכלוסיות מדינת ישראל המיוחדת כל כך בגלל המרקם האנושי החי בה.

“הרשת מעסיקה ומשרתת את כולם חרדים, ערבים, דתיים וכאלו שלא בכל רחבי המדינה”, הוסיף רביד. “אם לא הובן עד כה, הרשת קיבלה אחריות מלאה על הדברים ומביעה את התנצלותה הכנה. אנו, אוהבים את כולם ומצטערים על כל פגיעה במגזר שלם. זאת לא דרכנו! סליחה ומחילה”.

בהמשך התקשר מנכ”ל רשת ‘ויקטורי’ לח”כ משה גפני והתנצל בפניו על ההתבטאות נגד הציבור החרדי. “מנכ”ל הרשת ביקש להעביר לכלל הציבור באמצעות ח”כ גפני את התנצלותו הכנה ועל הבטחתו שדברים כאלו לא יקרו שוב”, נמסר מלשכת גפני.

כפי שנחשף בחדשות 12, בהודעת תפוצה פנימית של הרשת פורטו ההנחיות למבצע לחם או חלה לשבת בשקל – שהושק היום.

לצד התנאי הידוע למבצע – חלה אחת ללקוח, מופיע תנאי שברשת ויקטורי לא פרסמו: אין אישור מכירה לילדים – כאשר הסיבה היא: “החרדים ישלחו גדודים – לא מאושר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות