“למה זה מגיע לו?”: אמא לילד עם לקות שמיעה זועקת על הסבל

למרות שמגיעה לו על פי החוק הנגשה, ילד קטן עם לקות שמיעה הלומד בחיידר בירושלים בכיתה רגילה, ייאלץ לעבור ללמוד בחינוך מיוחד • הסיבה? "אין תקציב" • האמא: "הוא ילד רגיל, בגלל שיש כעת בעיה עם תקציב אנו אלה שנשלם המחיר? למה?" • העירייה: "מטפלים, בראש סדר העדיפויות"
ישראל יוספי
ג' תמוז התש"פ / 25.06.2020 16:04

ילד קטן, הסובל מלקות שמיעה, יאלץ לעבור ללמוד במוסד לחינוך מיוחד, רק בגלל אטימות של משרדי הממשלה ועיריית ירושלים.

א’, אימו של הילד, מגוללת בשיחה עם חרדים 10 את הסבל המשפחתי:

“הילד שלנו מאוד חכם. כשהיה בן שנתיים גילו שיש לו בעיות בשמיעה. הילד שלנו לומד בחיידר בכיתה רגילה לגמרי. בכיתה שהוא לומד היום, זו לא כיתה אקוסטית (נגישה). הכיתה בנויה לא בתוך החיידר אלא בצד המבנה, באזור יחסית שקט, בנו את הכיתה פשוט בדרך נס.

“הבאנו מומחה בנושא שאמר שהכיתה מצוינת בשביל הילד שלנו, רק צריך להפוך את הכיתה לאקוסטית. חובה שהמקום יהיה שקט, אפילו שיש לילד מכשיר שמיעה. אם יש הרבה רעש מסביב, הילד לא יכול להבחין בין הרעש לבין הקולות החשובים.

“המכשיר קולט כל טיפה של רעש. לדוגמא, ילד בכיתה מזיז כיסא, המכשיר קולט באותה רמה את הקול של הרב, והילד לא יכול להבחין בין הקולות. כל רעש מסביב מוציא אותו מריכוז.

“הילד צריך  ללמוד בחיידר רגיל באמת, באמת מגיע לו, אין לו מקום במקום אחר. הוא ילד רגיל. עשינו הכל, מגיעה לו הנגשה בחיידר לכמה שנים.

“כשפנינו לעיריית ירושלים לקבל תשובה, לאחר חודשים שאנו עימם בקשר, כדי שיבצעו כיתה אקוסטית  – אמרו, סליחה עכשיו אי אפשר. יש לנו את כל הדפים והמסמכים הנדרשים לכך”.

למה אי אפשר?

“עיריית ירושלים אמרו שזה בגלל שהיו בעיות עם נתניהו ובני גנץ, והבלגן של הבחירות  – ושנמתין שתקום ממשלה.

“לאחר שנתניהו וגנץ הקימו ממשלה, פנינו שוב לעיריית ירושלים. העברנו להם שוב את המסמכים הנדרשים. העירייה פנתה למשרד החינוך וחזרה אלינו עם התשובה: משרד החינוך לא אישר בגלל שאין תקציב. כך אמרו בעיריית ירושלים”.

האימא מדגישה: “יש תקנה של משרד הבריאות, שנמצאת בתוך סל הבריאות: מגיע לילד לקבל שלוש פעמים כיתה אקוסטית, פעם אחת בכיתות א’-ג’, פעם שניה ג’-ו’ ופעם שלישית ו’-ח. אנחנו מבקשים רק פעם אחת. הילד ילמד בחיידר עוד 7 שנים.  מגיע לנו שלוש פעמים. תביאו לנו רק פעם אחת. זה קריטי לילד, הילד זכאי לקבל את זה.

“אנחנו מבקשים שתהיה כיתה אקוסטית שבא הילד יוכל ללמוד באותו חידר. הילד יכול ללמוד בכיתה רגילה והוא לא צריך במוסד של חינוך מיוחד. אם לא תהיה הכיתה הנדרשת, זה יכול לגרום לילד ירידה משמעותית ברמת הלימוד, והוא לא יוכל ללמוד באופן נורמלי ויצטרך לעבור למוסד של חינוך מיוחד.

“הילד שלי ילד רגיל, שיכול ללמוד בכיתה רגילה לחלוטין. אני לא אומרת כך משום שאני אימא שלו. יש לנו חוות דעת של מומחים שמאשרת את זה. בגלל תקציב אנחנו אלה שנשלם את המחיר? למה?

“פנינו גם למשרד הבריאות, שם אמרו לנו: בגלל הבלגן בממשלה, מה שהיינו אמורים להביא לכם עכשיו לא מביאים, כי אין תקציב. עכשיו אין לנו, אם אתם רוצים אתם יכולים ללכת לעירייה.

“משרד הבריאות צריך לאשר את התקציב, משרד הבריאות אישר את הקמת הכיתה, יש לנו את כל האישורים. כל העבודה  והתהליך לקחו כמה חודשים. עשינו הכל”.

מי לא מקדם את התהליך אם יש את כל הטפסים הנדרשים להקמת הכיתה? אצל מי זה נתקע?

“הגשנו את הטפסים לעירייה, העירייה חזרו לכל מי שהגיש טפסים לאחרונה, שלא מאשרים את התקציבים, בטענה שאין תקציב. משרד החינוך גם לא אישר את התקציב. גורם בעיריית  ירושלים אמר לבקש מהעירייה, כי יש לעירייה כסף, משום שבפועל עיריית ירושלים היא זאת שמבצעת את השיפוץ”.

פנית לעיריית ירושלים?

“פניתי ועד היום לא חזרו אליי. הם היחידים שיכולים לעזור לנו”.

מעיריית ירושלים נמסר לחרדים 10: “למרות שיש תקצוב חסר ממשרד החינוך, עיריית ירושלים פועלת על מנת לגייס את התקציב הנדרש במהירות והנושא נמצא בראש סדר העדיפויות, במסגרת ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב
    25/06/2020 18:35
    יוני
  1. כמה מצער שכך מתייחסים לילדים כבדי שמיעה

  2. עצוב
    25/06/2020 18:36
    יצחק
  3. כמה מצער שכך מתייחסים לילדים כבדי שמיעה