ביהמ”ש פסק נגד אפליית ת”ת חב”ד בחדרה: העותרים רקדו ‘דידן נצח’

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע הבוקר: העירייה "תבחן דרכה מחדש בהתייחס לבית הספר שבו לומדים ילדי העותרים, תוך הימנעות מאפליה כלפי תלמידי בית הספר לעומת שאר התלמידים ביישוב חדרה" • העותרים פרצו בריקוד 'דידן נצח' ספונטני
יוסף גרינבוים
ג' תמוז התש"פ / 25.06.2020 13:09

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק הבוקר (חמישי) בתביעת ועד הורי תלמידי תלמוד תורה חב”ד בחדרה, כי העירייה תיבחן את דרכה מחדש בהתייחס לתלמוד תורה,  תוך הימנעות מהפלייה כלפי תלמידי הת”ת לעומת שאר התלמידים בחדרה.

“גוזלים לנו את כבשת הרש”: האם עיריית חדרה מתעללת בת”ת חב”ד?

בית המשפט הציע בדיון כי מאחר וטרם התקבלה על ידי העירייה החלטה בקשר למבנה בי”ס חב”ד, הכרוך גם באישור משרד החינוך, תפעל העירייה לתכנון מבנה חדש לחב”ד והתאמתו לתקן.

הצדדים אימצו את הצעת בית המשפט.

העותרים פרצו בריקוד ‘דידן נצח’ ספונטני לאחר הדיון, יחד עם עורך הדין.

כפי שדווח בחרדים 10, פסק הדין ניתן בעתירה מנהלית דחופה שהגיש ועד ההורים של תלמוד תורה חב”ד בחדרה כנגד עיריית חדרה, בטענה לאפלייה קשה של העירייה ביחס למוסדות אחרים.

מבנה בית הספר ת”ת חב”ד, הקטן והצפוף בלאו-הכי, חולק לשני חלקים, כאשר כיתות הת”ת שוכנות רק בחלקו האחד של המתחם. במסגרת הערכות לשנת הלימודים תשפ”א, העירייה ביקשה  לחלק את מתחם הכיתות וחלק מהחצר – למוסד אחר.

בחב”ד טענו כי מדובר ב’גזל כבשת הרש’ וכי התלמוד תורה סובל מאפלייה קשה ביחס למוסדות אחרים. “שערורייה שלא מתקבלת על הדעת, זה מפלה קיצונית את מוסדות ממ”ד חב”ד ולא עומד בשום קריטריון של חוק שיוויון או אנושיות מינימלית”, טוענים בוועד ההורים.

עתירה נוספת שהוגשה מטעם ועד ההורים של בית הספר חב”ד לבנות, על כוונת העירייה לנשל את תלמידות חב”ד ממבנה חדש שקיבלו לאחרונה לטובת תושבי שכונה חדשה – תידון בשבועות הקרובים בבית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שינוי דוהר של חדרה לעיר חרדית.
    27/06/2020 10:08
    חיה ודל
  1. אני תושבת חדרה משנת 1957.לצערי ולצער רבים מתושבי העיר חסרת המזל ובעלת עבר מפואר והווה עלוב ועצוב מאוד. מזה שנים רבות התדרדרה חדרה בגלל החלטות רעות של ראשי העיר למינהם ולאחרונה נוספה לה בעיה ההתחרדות.חדרה מתקדמת בריצת אמוק להיות עיר חרדית על כל המשתמע מכך: חוסר מוסדות תרבות אלמנטריים(קולנוע) מצב סוציאקונומי חלש המטיל על החלק הקטן יחסית של התושבים את נטל החזקת העיר(ארנונה 2835₪ לבית מגורים ברח’ ללא מדרכות).עוני נוראי ובולט בעיקר בשכונות הוותיקות ומרכז העיר.התושבים החדשים המגיעים אליה לשכונות החדשות רואים בה בעיקר תחנת מעבר לזוג צעיר בתחילת הדרך או דירת השכרה להכנסה נוספת למשקעים.