פרופ’ חזי לוי: “נתיר קייטנות, מחנות קיץ לא, נטיל מגבלות על הציבור”

מנכ"ל משרד הבריאות: "דנים בהגבלות נוספות. על השולחן צמצום מספר המשתתפים באירועים והגבלות בחופי הים. באירועים של עד 250 איש יש צורך באכיפה מגוברת" • "קשה לומר שהכול מתקתק. יש הרבה דעות לכאן ולכאן" • ומה השיב על השאלה כיצד לא חלה עלייה במספר המונשמים?
תמי גיל
ג' תמוז התש"פ / 25.06.2020 11:05

מנכ”ל משרד הבריאות החדש, פרופ’ חזי לוי, מבהיר כי אין כוונה לחזור לסגר למרות ההתפרצות המחודשת של הקורונה – אך ההגבלות על הציבור יימשכו.

בראיון לרשת ב’ נשאל המנכ”ל האם משרד הבריאות הפיק לקחים מהגל הראשון, והשיב: “קשה לומר שהכול מתקתק. יש הרבה דעות לכאן ולכאן”.

בנוגע לאסטרטגית הטיפול בגל השני אמר פרופ’ לוי: “הדרך שמנענו את זה בפעם הקודמת היה הסגר, שללא ספק הוריד את רמת התחלואה. אבל אנחנו לא רוצים לחזור לסגר”.

עם זאת, פרופ’ לוי ציין כי המגבלות על הציבור יימשכו: “נתיר קייטנות בשלב זה אבל את מחנות הקיץ לא ניפתח. לגבי אירועים של עד 250 אנשים – יש צורך באכיפה מגוברת”.

לוי סירב להכיר בכישלון החקירות האפידמיולוגיות: “הוספנו כוח אדם לחקירות. לא נכשלנו. יחד עם קופות החולים הצלחנו לקצר את הזמן מרגע הצורך בבדיקה ועד לקבלת תשובה”.

על השאלה כיצד לא חלה עד כה עלייה משמעותית במספר המונשמים השיב פרופ’ לוי: “אני לא יודע להגיד מה הסיבה, אני לא חושב שזה בגלל שהווירוס עבר שינוי והוא פחות חמור. אנחנו רואים שהמחלה פוגעת באחוז גבוה יותר של צעירים מאשר בהתפרצות הקודמת”.

כשנשאל על המלצת מכון המחקר של משרד הבריאות להחזיר את ההגבלות – השיב:, “אנחנו הולכים על חבל דק. מצד אחד הרצון למנוע הכבדה על האוכלוסייה, מצד שני – הרצון לשמור על הבריאות ולמנוע הדבקה. מספר פעמים ביום אנחנו מנתרים את מה שקורה ושוקלים שיקולים מקצועיים”.

בהמשך נשאל פרופ’ לוי האם פרשת גרוטו והמיליארדר פגעה באמון הציבור, והשיב, “אני לא סבור כך. הייתה טעות בשיקול הדעת אבל לא הייתה פרוטקציה. הוא טעה. קיבלתי את התנצלותו”.

ברקע הביקורת על השימוש באיכון שב”כ לאיתור חולים, אמר פרופסור לוי כי מדובר בכלי שיכול לאתר בזמן הקצר ביותר אנשים שהיו במגע עם חולי קורונה. לדבריו “אני מודע לקושי, אבל אנחנו נמצאים במלחמה על חיי אדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות