ערוץ כנסת מפטר את העורכת בגלל הדלפת הראיון הגנוז של עפר שלח

ערוץ הכנסת מפטר את העורכת יהודית דמארי אגסי, בגלל הדלפת הראיון הגנוז מהתכנית 'שחור לבן' • העיתונאי אסף ליברמן: "עילת הפיטורין שקרית ולא חשובה. מערכת שמוותרת עליה היא מערכת שירדה מהפסים" • ברק רביד מחדשות 13: "הפיטורין האלה הם בושה, איוולת וטירוף"
אבי כץ
ב' תמוז התש"פ / 24.06.2020 19:54

פרשת ההשתלחות של ח”כ עפר שלח:  ערוץ הכנסת מפטר את העורכת יהודית דמארי אגסי. כך דיווח בטוויטר העיתונאי אסף ליברמן.

“עילת הפיטורין שקרית ולא חשובה. מה שחשוב הוא שיהודית היא אחת העורכות הכי מקצועיות ומוכשרות שעבדתי איתן. מערכת שמוותרת עליה היא מערכת שירדה מהפסים”, כתב ליברמן.

העיתונאי ירון אברהם הגיב: “ערוץ כנסת הודיע סופית לעובדת שיצאה דוברת אמת בפוליגרף וכל חטאה לטענתם שלא ‘הלשינה’ על זהות המדליף – שהיא מפוטרת. מהמקפצה כבר אמרנו? איך הכנסת מאפשרת התעמרות כזאת במשכן? לא ייאמן”.

העיתונאי ברק רביד מחדשות 13 צייץ: “הפיטורין האלה הם בושה, איוולת וטירוף אבל גם הזדמנות גדולה לכל מערכת חדשות בישראל שמחפשת עורכת מחוננת שעכשיו פנויה. מי שיגייס את יהודית דמרי לשורותיו ירוויח בענק”.

כפי שדווח בחרדים 10, במהלך ראיון שהעניק הח”כ מיש עתיד לתכנית ‘שחור לבן’ בהגשת אבי בלום ומשה גלסנר בערוץ כנסת, הוא נשאל בין היתר על הדיווחים בנוגע לאיסוף חומרים נגד גנץ בתוך כחול לבן.

שלח, במקום להשיב, השתלח: “אני מציע לך, מכיוון שאנחנו בהקלטה, לעצור עכשיו ולמחוק את הדבר הזה מפני שהדבר הזה ייגמר בתביעה נגדך בבית המשפט, יש גבול. הריאיון הזה מבחינתי נגמר. אני לא צריך להכחיש את הדבר הזה. יש לך חוצפה של כלומניק, שיושב פה וחוזר על משהו שהוא שקר מוחלט. אני גמרתי להתראיין לכם, חתיכת אפס שכמוך”.

לאחר מכן שלח התנצל, והראיון הוקלט מחדש.

שני המראיינים החליטו לגנוז את הקטע הבעייתי. אלא שהוא לא נשאר בערוץ הכנסת – והודלף.

מנהלי ערוץ כנסת החליטו לברר מי עומד מאורי ההדלפה ושלחו לפוליגרף את האנשים שהייתה להם נגיעה בחומרים – כ-13 עובדים. מתוכם, יצא הרוב המכריע דובר אמת ונגד מיעוט שנמצא כלא דובר אמת, החלו צעדי פיטורים.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל צייץ: “מתקשה עדיין להירגע מאירוע ערוץ הכנסת. כסף ציבורי של כולנו שימש לבדיקות פוליגרף לעיתונאים, כך לא נראה כלי תקשורת, כך נראית הטלת מורא”.

העורך הראשי של ערוץ כנסת, ערן טיפנברון, השיב על פניית ‘בצלמו’ על הפרשה: “ה’קלטת הגנוזה’ של חבר הכנסת עופר שלח היא חומר לא ראוי לשידור בכלי תקשורת רציני, שאמור להיות אמין, הוגן ומקצועי, ולעבוד תוך נאמנות מוחלטת לאמת העובדתית ולחובת הדיווח לציבור.

“כידוע לך היטב, חומרים מסוג נחות זה נופלים בעריכה בכל כלי תקשורת. על אחת כמה וכמה בערוץ שמחויב לא רק לשקף את עבודת הכנסת, אלא גם לשמור על כבודה. כל זמן שאני מנהל הערוץ הזה, לא אתן להפוך אותו לצהובון רודף סנסציות”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות