4 מאסרי עולם למחבל שרצח את לוחמי נצח יהודה והתינוק

4 מאסרי עולם מצטברים על עאסם ברגותי, המחבל שביצע את פיגועי הירי בגבעת אסף ובעפרה • משפחת מור יוסף: "לפני הוצאתו להורג להראות לו איך מכבש וטקרטור עולים על ביתו והורסים אותו ולהראות לו כיצד מעלים את בני משפחתו הארורים על אוטובוס ומעיפים אותם אל מעבר לגבול"
חיים טוויל
ב' תמוז התש"פ / 24.06.2020 15:11

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (רביעי) ארבעה מאסרי עולם על עיסאם ברגותי, המחבל שהיה מעורב בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף, שבו נהרגו לוחמי ‘נצח יהודה’ יובל מור יוסף ויוסף כהן הי”ד, ובפיגוע בצומת עפרה, שבו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי”ד ונפצעו הוריו, עמיחי ושירה.

בנוסף, הוא חויב לשלם פיצויים בסך כולל של מיליוני שקלים לפצועים ולמשפחות הנרצחים.

השופטים אמרו: “הנאשם פעל באופן מתוכנן וללא חמלה. זהו מקרה מובהק שבו על בית המשפט להטיל עונש מאסר עולם. סבורים אנו כי על הנאשם לרצות את העונש בגין כל מעשה של גרימת מוות בכוונה באופן מצטבר. מעשיו של הנאשם גדעו חייהם של שני צעירים והקורבן הצעיר ביותר”.

הם הוסיפו: “תם ולא נשלם. גם לאחר מתן גזר הדין משפחות הקורבנות תישארנה עם הכאב והשכול ויאלצו לחיות עם המחשבה על הפער בין מה שהיה צריך להיות למה שלא יהיה”.

בפיגוע,  נפלו סמל ראשון יובל מור יוסף מאשקלון וסמל יוסי כהן מבית שמש הי”ד.

השניים שירתו בגדוד נצח יהודה של הנח”ל החרדי, ונורו על ידי מחבל בעת שעסקו בפעילות ביטחון שוטף באזור יהודה. בפיגוע נפצע קשה חייל נוסף וצעירה נפצעה בינוני.

ימים ספורים קודם לכן, ביצע ברגותי פיגוע ירי בצומת עפרה, יחד עם אחיו סאלח: השניים פתחו בירי לכיוון אנשים שעמדו בתחנה, שממנו נפצעה קשה שירה איש-רן שהייתה בהיריון מתקדם. בעלה עמיחי נפצע בינוני, וחמישה אזרחים נוספים נפצעו.

התינוק יולד בניתוח חירום, ומת כעבור שלושה ימים. לאחר מותו הוענק לו השם עמיעד ישראל.

אחיו של עיסאם ברגותי, סאלח ברגותי, חוסל כמה ימים אחרי הפיגוע במהלך ניסיון מעצרו, לאחר שניסה להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחות, נורה ונהרג.

מוטי ואילנית מור יוסף, הוריו של יוֹבֵל הי”ד אמרו לאחר גזר הדין: “היום ניתן גזר הדין למחבל הארור שרצח את בננו ואחינו היקר והאהוב יוֹבֵל מור יוסף ואת חברו יוסף כהן הי”ד.

“מבחינתנו אין כאן שום סגירת מעגל. יש לגזור עונש מוות ולתלות אותו בחוצות העיר למען יראו וייראו. זה הפתרון! בנוסף, לפני הוצאתו להורג להראות לו איך מכבש וטקרטור עולים על ביתו והורסים אותו ולהראות לו כיצד מעלים את בני משפחתו הארורים על אוטובוס ומעיפים אותם אל מעבר לגבול. כל עוד לא תהיה הרתעה כמו עכשיו, הטרור יימשך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות