דו”ח: התחלואה ביישובים חרדיים גבוהה מאוד ביחס לשאר הארץ

מהבוקר: הגבלות תנועה בטבריה ובאלעד • השבוע זוהו בב"ב, אלעד, ביתר, מודיעין עילית ובית שמש כ-14% מכלל החולים החדשים • יו"ר ועדת הקורונה על הטענות שסוגרים אזורים חרדיים בזמן שגם בת"א יש התפרצות: "דרום ת"א דורשת טיפול אבל אנו לא סבורים שצריך להטיל הסגר"
חרדים 10
ב' תמוז התש"פ / 24.06.2020 11:12

מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ”ן מזהיר, כי מצב התחלואה ביישובים חרדיים שנבחנו גבוה מאוד ביחס למצב בשאר חלקי הארץ. כך פורסם הבוקר (רביעי) בכאן חדשות.

השבוע זוהו בערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ובית שמש כ-14% מכלל החולים החדשים.

בצירוף התחלואה בשכונות חרדיות בערים אחרות בארץ חלקו של המגזר החרדי הינו כ-20% מכלל החולים הפעילים כיום.

במרכז מזהירים, כי הצפיפות הגבוהה יחסית בערים הללו, הקושי לבודד את החולים והקשרים בין הישובים ובין שכונות חרדיות בערים אחרות בארץ מחייב מתן מענה ייעודי נחוש ומיידי בתחומי האכיפה, הבידוד, ההסברה והסיוע לאוכלוסייה – במטרה לעצור במהירות את התפשטות המגפה.

בעיר אלעד ובכמה שכונות בטבריה נכנס הבוקר לתוקפו הסגר,  לאחר שוועדת השרים המיוחדת הכריזה עליהן אמש “אזורים מוגבלים” בשל גידול מהיר בשיעור התחלואה בקורונה.

האזורים שהוגדרו מוגבלים לתנועה: השטח המוניציפאלי של העיר אלעד והשכונות הבאות בטבריה: רמת טבריה ב’, רמת טבריה ג’, שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

בהתאם להגבלות, שיהיו בתוקף למשך שבוע, נאסרה הכניסה אל האזורים המוגבלים והיציאה מהם, אלא לצורכי עבודה או השתתפות בבחינת בגרות.

יו”ר ועדת הקורונה, ח”כ יפעת שאשא ביטון, התראיינה בתוכנית ‘הבוקר הזה’ עם אריה גולן ברשת ב, והתייחסה לטענות שסוגרים אזורים חרדיים בזמן שגם בת”א יש התפרצות: “המדיניות היא לסגור את המוקדים כדי לא להגיע למצב של סגר נוסף. דרום ת”א דורשת טיפול אבל אנחנו לא סבורים שצריך להטיל הסגר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר
    24/06/2020 21:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אל תאמינו להם