דוח: הקורונה גררה גל אנטישמיות חסר תקדים בארה”ב נגד החרדים

דוח מרכז קנטור באוניברסיטת ת"א: גל האנטישמיות התפשט באמצעות הרשתות החברתיות ומאופיין בהאשמת היהודים ומדינת ישראל במגפת הקורונה • בדוגמאות בדוח מוצגים חרדים, בעיקר בארצות הברית, כמפיצי וירוס הקורונה, מפני שאינם שועים לתקנות ורואים את עצמם מעל לחוק
נתן פרל
א' תמוז התש"פ / 23.06.2020 20:03

דוח של מכרז קנטור מאוניברסיטת תל אביב מגלה כי בתקופת הקורונה, בין החודשים מארס ליוני, החל גל אנטישמיות חסר תקדים ברחבי העולם.

על פי הדוח, המסתמך על מאות דיווחים ממוקדים שונים בעולם, גל האנטישמיות התפשט באמצעות הרשתות החברתיות והוא מאופיין בהאשמת היהודים או מדינת ישראל במגפת הקורונה, או כי היהודים הם המרוויחים ממנה.

על פי הדוח, חלק ניכר מאנטישמיות הקורונה מגיע מארצות הברית וארצות המזרח התיכון כמו איראן, טורקיה והרשות הפלסטינית.

בדוגמאות שמפרסמות בדוח מוצגים חרדים, בעיקר בארצות הברית, כמפיצי וירוס הקורונה, מפני שאינם שועים לתקנות ורואים את עצמם מעל לחוק. הדוח מציין כי היהודים החרדים מוצגים כמי שנדבקו משום שדחו את ‘אותו האיש’ בשעתו וצלבו אותו.

בדוגמאות נוספות המובאות בדוח נראים יהודים בקריקטורות כמי שמנסים להשתלט על העולם באמצעות הפצת נגיף קורונה, ובאלו המופצות באיראן ובטורקיה – הציונים בשיתוף ארצות הברית הם מקור המגפה והם אלו שירוויחו ממנה, כאשר במזרח התיכון ימותו מוסלמים באלפיהם ואיראנים בפרט.

פרופ’ דינה פורת, ראש מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בימינו, אומרת כי “האנטישמיות מתוצרת הקורונה היא אינטנסיבית יותר ועוצמתית יותר, נמשכת ברצף כמה חודשים, ומעידה על רמה גבוהה של חרדה ופחד בקרב אוכלוסיות רבות”.

מתוך דוח מרכז קנטור

ד”ר ג’ובאני קאר, אף הוא ממכרז קנטור, מציין בדוח: “הגל הנוכחי של אנטישמיות הינו חסר תקדים משום שהתפשט באמצעות הרשתות החברתיות במשך זמן קצר סביב משבר הקורונה והתחלף במהירות לשיח אחר על פי השינויים החברתיים והפוליטיים – ממשבר הקורונה למשבר החברתי על רקע הגזענות בארצת הברית חלפו ימים ספורים, אבל השיח האנטישמי נוכח באותה עוצמה והגורמים האחראים להפצתו התאימו נרטיבים אנטישמיים להקשר החברתי המשתנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מפתיע??? למה בכלל צריך דוח?!
    24/06/2020 00:02
    חרדי
  1. זה לא מפתיע ,גם בישראל יש אנטישמיות כלפי אוכלוסייה שלמה ומגוונת
    “האוכלוסיה החרדית” . בשעה שלא מעט מהציבור הכללי מזלזלים ומפרים הנחיות הרבה מאוד חרדים מקפידים מאוד על ההנחיות. אולם דבר לא ימנע מלהאשים את החרדים.
    ככה זה בכל מקום כנראה.
    בכל מקום אוכלוסיה מוחלשת – מהווה קורבן ציבור להאשמות מקרב השולטים ובעלי הכוח.