מחסור בבשר בקר באירופה? בעלי ‘שפע מהדרין’ מגולל את הקשיים

מוטי גרשון, בעל רשת 'שפע מהדרין' בלונדון, לחרדים 10: "עצרנו את השחיטה במפעל באירלנד ומבצעים שחיטה מקומית בלבד" • "אין מחסור בעופות וכבשים, הכל בסדר בכל המקומות. הבעיה רק בבשר בקר. באנגליה כרגע אין בעיה גם בבקר" • ולמה נעצרה השחיטה באירלנד?
ישראל יוספי
א' תמוז התש"פ / 23.06.2020 17:44

האם קיים מחסור בבשר כשר באירופה?

בשיחה של חרדים 10 עם מוטי גרשון, בעל רשת ‘שפע מהדרין’ בלונדן ומנצ’סתר, המספקת בשר באירופה – הוא אומר: “קיים מחסור בבשר בקר. השחיטה הגדולה שלנו נמצאת במפעל באירלנד. עצרנו את השחיטה מפסח. מלפני פסח השחיטה שם לא קיימת.

“אנחנו מספקים את הבקר שנשחט במפעל באירלנד לכל אנגליה וצרפת. לכן, כרגע עושים שחיטה מקומית באנגליה ובצרפת. השחיטה המקומית קשה מאוד משום שאנו עובדים במקומות קטנים. אנחנו מסתדרים. בקושי”.

גרשון, תושב לונדון, מדגיש: “אין מחסור בעופות וכבשים שאנו תמיד שוחטים בשחיטה מקומית, הכל בסדר בכל המקומות. הבעיה רק בבשר בקר. באנגליה כרגע אין בעיה גם בבקר”.

למה נסגר המפעל באירלנד?

“במפעל היו הרבה מאוד בעיות. ראשית, כח אדם. הרבה עובדים או שלא הרגישו טוב או שהיו בבידוד. בנוסף, מהשחיטה הכשרה כל הבשר שיצא טרף – הולך למסעדות וקייטרינג לא כשר, והם מושבתים כבר כמה חודשים, אז קשה להתפטר מהחלק האחורי והבהמות הטרפות.

“ואם לא די בזה – השוחטים צריכים להיות בבידוד 14 יום באירלנד, לפני שמתחילים לעבוד ולא יכולים לחזור הביתה תקופה ארוכה.

“בגלל זה נעצרה השחיטה. מספיק שהיה עובד אחד שנדבק בנגיף הקורונה וכל העובדים שהיו מסביבו היו צריכים להיכנס לבידוד של שבועיים. זה לא קרה פעם אחת, אלא כמה פעמים. הגענו למצב שהיו חסרים 200 עובדים במפעל. לא אחד נדבק אלא מספר אנשים. כל אחד שנדבק בנגיף לקח איתו 40 עובדים הביתה.

“בגלל המצב הזה, מה שקרה זה שהמפעל הפסיק לעבוד 5 ימים בשבוע, ועבד שלושה בקרים בשבוע”.

היום המפעל עובד?

“לא. לא. לאט, לאט חוזרים. אנחנו מקווים שבוע הבא נחזור לעבוד במפעל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות