הרשות השניה: אמירת מצליח היא ‘פוגענית מבזה ומשפילה’

ברשות השניה התקבלו כ-800 תלונות • יו"ר מועצת הרשות השנייה פנתה למנכ"ל חברת חדשות 12 והטיחה ביקורת קשה על דבריה של מצליח: 'אמירה אומללה משולחת כל רסן' • בצלמו: שוב הנציב קובע שדבריה של רינה מצליח פוגעניים ומסיתים. מקווים שלהבא שדרן שידבר כך יפוטר מיד
אבי כץ
א' תמוז התש"פ / 23.06.2020 15:23

פרסום ראשון בחרדים 10: נציב פניות הציבור של הרשות השניה קובע היום (שלישי) כי אמירתה של אשת התקשורת רינה מצליח נגד בוחרי הליכוד באולפן ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12, פוגענית – ומצטרפת לאמירה שלה נגד הציבור החרדי.

במכתב ששיגר למנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, כותב הנציב דוד רגב: “בתלונתך, כמוה התקבלו כ-800 נוספות, קבלת על אמירתה של העיתונאית והשדרנית רינה
מצליח בתוכנית ‘פגוש את העיתונות’ בקשת 12.

במהלך דיון שעסק באפשרות להקדמת הבחירות על ידי ראש הממשלה, התבטאה רינה מצליח בגסות כלפי תומכיו של נתניהו. יועץ התקשורת רונן צור, שהשתתף בדיון, אמר לה בתגובה כי מדובר בהגזמה ורינה מצליח השיבה לו: “כך שמעתי”.

הנציב מוסיף: “בתלונות הרבות, שניכר כי נכתבו מדם ליבם של הפונים, בהם נשים רבות, הביעו הפונים זעם גדול על דבריה: ‘זו אמירה מזעזעת, הסתה כנגד ראש הממשלה וכנגד מצביעי הליכוד’, נטען באחת התלונות; ‘זוהי פגיעה קשה בנשים’; ‘זהו ניצול של השידור להסתה ופגיעה באזרחים רבים’; ‘כמה נמוך עוד אפשר
לרדת’, כתב פונה; ‘ברצוני להביע את הזעזוע שאתמול חוויתי מהמגישה רינה מצליח’; ‘בתור אבא לילדה בת 20 אין לי אפילו את היכולת להסביר עד כמה אני מזועזע מאמירה זו’; ‘בתור אבא לבנות בימי ה’מי טו’ אמירה זו מקוממת ומזוויעה” כתב פונה נוסף.

“בעקבות הפניות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור, שבמהלכו צפיתי בתוכן שהלנת עליו. מצאתי את תלונתך ואת התלונות הנוספות מוצדקות”.

הנציב מספר עוד: “יו”ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, יוליה שמאלוב ברקוביץ’, פנתה למנכ”ל חברת חדשות 12, מר אבי וייס, והטיחה ביקורת קשה על דבריה של מצליח: ‘אמירה זו הינה אמירה אומללה משולחת כל רסן אשר ראוי היה שלא תאמר כלל, בוודאי ובוודאי שלא על ידי מגישה מרכזית בשידורי חדשות בפריים טיים. אמירה זו מצטרפת להתבטאויות נוספות של רינה מצליח בתקופה האחרונה בהן כנגד האוכלוסייה החרדית. התבטאויות אלה פוגעות בתדמית חברת החדשות כחברת חדשות מאוזנת ויש בהן אף כדי ללבות שנאה ופילוג. על שידוריה של חברת החדשות להתנהל תוך שיח נאות, מתורבת, מכבד וממלכתי’, כתבה יו”ר
המועצה למנכ”ל חברת החדשות.

“מנגד, הוסיפה כי היא מגנה כל גילויי אלימות כלפי המגישה שעלו מהשיח ברשתות החברתיות”.

הנציב מדגיש: “אני סבור כי אמירתה של העיתונאית רינה מצליח, על אף שנאמרה במסגרת חופש הביטוי, הייתה פוגענית, מבזה ומשפילה וחצתה את הגבול שבין חופש הביטוי לבין פגיעה ברגשות הציבור. זוהי אמירה מכלילה המציגה ציבור גדול של מצביעים כאנשים שיהיו מוכנים להקריב את בתם לטובת בחירתו של אדם זה או אחר. הגם שהמגישה טענה כי ציטטה דברים ששמעה, היא לא הביעה כל הסתייגות מציטוט זה אלא הציגה אותו כפי שהוא.

“פניתי לגורם המשדר לקבלת עמדתו. זה מסר כי חברת החדשות מסתייגת מהאמירה החמורה של מגישת ‘פגוש את העיתונות’, רינה מצליח. עוד נמסר כי היא תוזמן לבירור בנושא בפני מנכ”ל חברת חדשות 20 מר אבי וייס. ואכן למחרת, זומנה רינה מצליח לבירור שבסופו החליט מנכ”ל חברת החדשות, אבי וייס, להשעותה למשך שבוע. בעקבות ההשעיה היא לא תשתתף בפאנל ‘אולפן שישי’ ולא תגיש את התוכנית ‘פגוש את העיתונות’ במהלך השבוע הקרוב.

“בעקבות השעייתה של רינה מצליח משידור כתבה יו”ר הרשות השנייה, שמאלוב ברקוביץ’, למנכ”ל חברת החדשות כי היא מקווה כי טיפולו המהיר בנושא יהווה דוגמא לאפס סובלנות כלפי שיח לא מכבד בתקשורת.

“אני מודה לגורם המשדר על טיפולו המהיר והנחרץ בנושא.

“אני מצר על אי הנוחות הרבה שנגרמה לך ולצופות וצופים אחרים מהדברים ומודה לך על פנייתך”.

מארגון בצלמו נמסר: “שוב הנציב קובע שדבריה של רינה מצליח פוגעניים ומסיתים. אנחנו מברכים על החלטתו ומקווים כפי שקבע שיותר יש אפס סובלנות לאמירות כאלו ולהבא שדרן שידבר כך יפוטר לאלתר”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צבועים
    23/06/2020 17:40
    תמרה
  1. צביעות גדולה.

  2. רינה מצליח
    23/06/2020 17:45
    אורלי לב
  3. על כף המאזניים רינה מצליח עיתונאית בחסד עליון שנותנת את ה-100% שלה ביג טיים ופעם אחת מותר לכל בן אנוש ליפול בלשונו. גם עיתונאית כמו רינה היא קודם כל ולפני הכל רק בת אדם.נקודה.

  4. רינה
    23/06/2020 17:47
    שושי
  5. פשוט הגזימה ….גועל נפש של סגנון זול לדיבור

  6. רינה מצליח צודקת.אתם לא מסוגלים לקבל ביקורת
    23/06/2020 20:21
    שפיץ
  7. כול מי שאומר מי נגד ביבי או נגד פעולות הימין מקבל איומים.הטרדות,קללות.אתם לא תשתיקו אותנו.נלחמנו על הקמה והגנת המדינה לא פחות מימכם ואולי יותר.לא תשתיקו אותנו.

  8. אבל היא תמשיך להסריח את האולפן. אז מה עשינו בזה???
    23/06/2020 20:49
    מאיר
  9. מדינת חרפה

  10. מקומה לא בחטיבת החדשות....
    23/06/2020 22:30
    דויד
  11. שמאלנית חסרת רסן . כול פעם שאני רואה ומקשיב בערוץ 12 הסירחון מהפה שלה בולט מצליח לא מאוזנת ולא מקצועית מביאה את דעותייה לתוכניות שבהן אמורה להיות נייטרלית לחלוטין ומעלה הכול להיות הוגנת.אין ספק מדובר בתיסכול אדיר בולט מאוד לעין.עד כדי כך שגורמת לרוב הציבור לפתח אנטיגוניזם כלפיה.

  12. מצליח
    24/06/2020 00:12
    אברהם
  13. כל הכבוד רינה כל מילה בסלע, סך הכל הביאה דברים בשם אומרם , פחדנים פיק בירכיים צהשלטון

  14. כל הכבוד.
    24/06/2020 01:02
    לרינה
  15. רינה , אני מצדיעה לך. את לא המצאת את מה שאמרת ,את פשוט ציטתת. ביבי וחבורתו עסוקים בלתקוף.זו דרכו של ביבי,להכות ולהאשים כל מי שלא מזוהה עם הליכוד.