פרסום ראשון: מועצת הכבלים ולויין דורשת הבהרות ממנכ”ל ערוץ הכנסת

'בצלמו' פנה ליו"ר מועצת הכבלים והלווין בדרישה שיתערב בפרשה ויבדוק את חוקיות גניזת הקלטת • נדרש לאסור על הערוץ לפטר עובדים או לשלוח אותם לפוליגרף • העורך הראשי של ערוץ כנסת: "לא אתן להפוך אותו לצהובון רודף סנסציות"
אבי כץ
א' תמוז התש"פ / 23.06.2020 11:20

פרשת הראיון הגנוז: לאחר חשיפת ההשתלחות של ח”כ עפר שלח בעיתונאי משה גלסנר בתכנית ‘שחור לבן’ בערוץ כנסת – פנה ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ ליו”ר מועצת הכבלים והלווין אשר ביטון בדרישה שיתערב בפרשה ויבדוק את חוקיות גניזת הקלטת.

בנוסף הוא נדרש לאסור על הערוץ לפטר עובדים או לשלוח אותם לפוליגרף בחשד שהדליפו את הסרטון.

יו”ר מועצת הכבלים והלווין פנה אל הערוץ כדי לקבל הבהרות.

בפניה ששיגר מנכ”ל ‘בצלמו’ נאמר, כי חוק שידורי ערוץ הכנסת קובע באופן חד משמעי שעל הערוץ לדווח לצופיו את הנעשה בכנסת. בנוסף על הערוץ לאפשר לצופיו דיווח עיתונאי מהימן.

לפי בצלמו, אין כל ספק שהסתרת ראיון כזה הינו פגיעה חמורה באמון הציבור והסתרת מידע. חוק שידורי הכנסת אף קובע שככל שתוגש תלונה יבחן זאת יו”ר המועצה והינו רשאי להטיל קנס כספי גבוה על הפרה של החוק.

העורך הראשי של ערוץ כנסת, ערן טיפנברון, השיב על פניית ‘בצלמו’: “ה’קלטת הגנוזה’ של חבר הכנסת עופר שלח היא חומר לא ראוי לשידור בכלי תקשורת רציני, שאמור להיות אמין, הוגן ומקצועי, ולעבוד תוך נאמנות מוחלטת לאמת העובדתית ולחובת הדיווח לציבור.

“כידוע לך היטב, חומרים מסוג נחות זה נופלים בעריכה בכל כלי תקשורת. על אחת כמה וכמה בערוץ שמחויב לא רק לשקף את עבודת הכנסת, אלא גם לשמור על כבודה. כל זמן שאני מנהל הערוץ הזה, לא אתן להפוך אותו לצהובון רודף סנסציות”. 

 אתמול הודיעה וועדת האתיקה כי היא מעלה את התלונה כנגד ח”כ עופר שלח בפני הוועדה ברגע שתיבחר ותתכנס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קבע שיו”ר הוועדה הבאה תהיה ח”כ טלי פלוסקוב ובימים הקרובים המינוי יתבצע באופן רשמי.

מארגון בצלמו נמסר מצער מאוד שישנה שתיקת כבשים מצד רוב אנשי התקשורת . אין כל ספק שלו היה מדובר בחבר כנסת ימני שהיה צועק כך על אמנון אברמוביץ כולם היו נזעקים. אבל כנראה שדם החרדים שווה פחות וכלפיהם מותר לצעוק לבזות ולהעליל עלילות. ואף לפטר עובדים דתיים שהדליפו זאת. ארגון בצלמו יפעל להגן על העובדים ולמנוע את פיטוריהם וכן למנוע פגיעה בציבור החרדי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות