הרמטכ”ל לגנץ: לא רוצה את תחנת גלי צה”ל, תפריד מהצבא או סגור אותה

אביב כוכבי פנה לשר הביטחון ודרש ממנו להוציא את תחנת הרדיו הצבאית מאחריות הצבא במתכונתה הנוכחית • שלמה קרעי: "גלי צה"ל היא כבר מזמן תחנה רגילה לחלוטין ויש להפריטה כתחנה ארצית פרטית ראשונה בישראל"
חרדים 10
א' תמוז התש"פ / 22.06.2020 21:47

בשיחה שהתקיימה בין הרמטכ”ל ובין בני גנץ דרש אביב כוכבי משר הביטחון להוציא מאחריותו את גלי צה”ל, להפריד את התחנה מהצבא, לסגור או לאזרח – אך לא להשאיר אותה תחת סמכות צה”ל במתכונת הנוכחית.

כתב חדשות 12 עופר חדד דיווח, כי הרמטכ”ל אמר במספר פורומים שהוא מוצא את עצמו עסוק יותר מדי פעמים בדיברור נושאים הנוגעים לתחנה, ומבקש מגנץ למצוא דרך שהצבא לא יהיה אחראי עוד על התחנה.

לצד כוכבי, גם ראש אכ”א האלוף מוטי אלמוז, כבר השמיע בכמה הזדמנויות עמדה זהה בפורומים סגורים ופתוחים.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “לא נתייחס לנאמר בשיחות סגורות בין שר הביטחון לרמטכ”ל”.

ח”כ שלמה קרעי הגיב: “אני מברך את הרמטכ”ל כוכבי על מסקנתו המתבקשת. אין מקום במדינה דמוקרטית לתחנה צבאית וגם אם היתה לכך הצדקה בעבר, הרי שגלי צה”ל היא כבר מזמן תחנה רגילה לחלוטין ויש להפריטה”.

הוא הוסיף: “אני מצפה שיתמכו בהצעת החוק שלי שקובעת זאת באופן מסודר ומוציאה את גל”צ לשוק הפרטי כתחנה ארצית פרטית ראשונה בישראל”.

ח”כ מתן כהנא מימינה הגיב: “אני מברך את הרמטכ”ל כוכבי על הפניה האמיצה. בדמוקרטיה מתוקנת אין מקום לתחנת רדיו צבאי. את החוק שהגשתי להפרטת גל”צ יש להעביר בהקדם ולאפשר לציבור לקבוע את אופי התחנה ועיתונאיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות