זעם של חב”דניקים: קופ”ח ‘כללית’ נבהלה, התנערה מהמכתב והתנצלה

המנהלת הרפואית של 'כללית', ד"ר מאיה רוזן, פרסמה הערב הבהרה דחופה - בעקבות הסערה שפרצה בכפר חב"ד, לאחר שרופאי הקופה פרסמו מכתב ממנו השתמע כי תושבי הכפר החסידי אינם מקפידים על הנחיות משרד הבריאות
תמי גיל
ל' סיון התש"פ / 21.06.2020 21:06

המכתב של רופאי מרפאת ‘כללית’ בכפר חב”ד שפורסם היום (ראשון), ממנו השתמע כי תושבי כפר חב”ד כביכול אינם שומרים על הנחיות הבריאות  – עורר זעם רב בכפר החסידי הגדול, ותושבים ועסקנים בכפר קבלו על כך שהמכתב מכפיש אותם.

חלק מהתושבים הזועמים אף הכריזו: “אם תוך 24 שעות לא תהיה התנצלות אנו נחרים את הקופה ונעבור למתחרים”.

בקופת חולים ‘כללית’ נבהלו והמנהלת הרפואית של הקופה, ד”ר מאיה רוזן, מיהרה לפרסם הבהרה דחופה.

“המכתב המדובר נשלח ללא ידיעתי, ללא תיאום עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בהנהלת המחוז”, כתבה המנהלת. “בשיחה שערכתי עם הרופאים החתומים הבהרתי כי כללית פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

“הרופאים ביקשו להעביר את התנצלותם הכנה ולהבהיר כי הדברים נאמרו מתוך דאגה כנה למניעת התפרצות מחודשת”.

המנהלת חתמה את מכתבה בדברי שבח לתושבי כפר חב”ד: “במהלך התפרצות נגיף הקורונה התנהלות התושבים בכפר חב”ד ראויה לכל שבח, ובמיוחד השמירה על ההנחיות ואחריות ההנהגה לשלומם ולבריאותם של כלל התושבים”.

במכתב הרופאים, שפורסם בצהרים, נאמר: “כרופאי המרפאה המשרתת יישובים באיזור, אנו רואים בדאגה ובצער שחלק מהאנשים אינם שומרים על הוראות לבישת המסיכות ושמירת המרחק, ונראה שאי אפשר לאכוף זאת באופן מלא”.

כצעדי מנע דחופים, ממליצים הרופאים להימנע מהתכנסויות במקומות סגורים, ולחזור למנייני החצרות. “ראוי יותר לחזור לתפילות שמתקיימות בחצרות, מה שהוכיח את עצמו כהצלחה ושמירה לציבור”.

עוד ממליצים הרופאים שלא ללכת בימים אלו למקוואות הגברים, “אלא אם כן תהיה הקפדה חזקה”.

איש התקשורת אודי בן דוד – צייץ בתגובה: “אתם מבינים את קופ”ח כללית? יש בכל כפר חב”ד 7 חולים שנדבקו בכלל בבית ספר ממישהי שבכלל לא גרה בכפר חב”ד, אלא ממישהי שעובדת בכפר. לעומת זאת, כמות החולים בתל אביב גדולה פי כמה וכמה, ולגבי ה”שמירה” שם על ההנחיות כבר יש מספיק תיעודים. אבל מה מפריע לכללית? בתי הכנסת. הגיוני בסך הכל”.

בהמשך הוא הוסיף וצייץ: “כמה נזק עושה מכתב שאפשר להוציא נגד חרדים? שתי דוגמאות מהדקות האחרונות מאנשים: א. איש עסקים מכפר חב”ד, קיבל טלפון – ביטול פגישה חשובה שחיכה לה הרבה זמן. ‘אתה מכפר חב”ד ובגלל ההתפרצות, אל תגיע לכאן, מקסימום אולי נעשה זום’. ב. אירועים שאמורים להתקיים. כבר שמחו שאפשר עם אורחים ועכשיו הם חוששים”.

ר’ לוי אדרעי, אחד העסקנים בכפר, אמר לחרדים 10: “קופת חולים כללית עושים יחצ”נות על חשבון כפר חב”ד. פשוט חוצפה!”

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכתב הרופאים
    21/06/2020 23:30
    תושב
  1. על מה הרעש? הרופאים צודקים בהחלט! למה להתנצל? בכפר חב”ד הרבה מאד אנשים לא לובשים מסכות אפילו מבוגרים בני 70 ומעלה מגיעים לבית כנסת בלי מסכות,תצאו לרחוב בשבת ותבדקו כמה אנשים לובשים מסכה.נחמד לטייח כל הזמן. היו התוועדויות בשבת בבתי הכנסת! בתי הכנסת ממש לא היו ריקים!

  2. איין מצב
    22/06/2020 15:45
    נארוטו
  3. מצטער להגיד לכם אבל אני גר ממש קרוב לכנען וכמו כן לאזור החבדניקי ולצערי הרב הם ממש אבלל ממש לא שומרים על ההנחיות