הצעות חוק לאי הפללה: ביהדות התורה ושס לא מתחייבים לתמוך

בוועדת השרים לחקיקה סוכם כי החוק ינוסח מחדש ויגיע שוב לוועדה כהצעה ממשלתית • הצעת החוק צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב • שר הבריאות לשעבר התנגד ותקף: "זה סם מסוכן. אסור לתת יד ללחצים מהציבור. אם מישהו צריך את זה כתרופה, שיקח מרשם"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התש"פ / 21.06.2020 16:10

ועדת השרים אישרה היום (ראשון) את חוקי אי הפללת צרכני קנאביס.

בוועדת השרים לחקיקה סוכם כי החוק ינוסח מחדש ויגיע שוב לוועדה כהצעה ממשלתית.

הצעת החוק צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

שר הבינוי והשיכון  יעקב ליצמן, התנגד למהלך – ותקף בוועדה: “זה סם מסוכן. אסור לתת יד ללחצים מהציבור. אם מישהו צריך את זה כתרופה, שיקח מרשם”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, שוררת מתיחות בקואליציה סביב הצעות החוק לאי הפללה, מאחר שביהדות התורה וש”ס עדיין לא מתחייבים לתמוך בהן.

על פי הצעת החוק, החזקה של קנאביס במקום שאינו ציבורי, בכמות שמוגדרת לשימוש אישי, לא תהווה עבירה פלילית. כמות המוגדרת “שימוש אישי” על פי החוק היא עד 50 גרם סם, או עד 15 זרעים. יחד עם זאת, שימוש בקנאביס בשטח ציבורי, גם בכמות המוגדרת לשימוש אישי, תהווה עבירה שבגינה יינתן קנס בסך 500 שקלים.

עוד נכתב בהצעת החוק כי אדם שיחזיק בקנאביס בכמות שעולה על השימוש האישי שאושר בחוק, ייקנס ב-2,000 שקלים. נוסף לכך, אדם שהורשע בעבירה של החזקת קנאביס בנסיבות של שימוש עצמי, יהיה רשאי להגיש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לביטול הרישום הפלילי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות