רינה מצליח בהתבטאות גסה כנגד תומכי ביבי • נתניהו: תתביישי

אבי כץ
|
כ"ט סיון התש"פ / 20.06.2020 21:24
הפרשנית הבכירה של ‘פגוש את העיתונות’ שהתבטאה בעבר כנגד החרדים הפנתה הערב את שבט לשונה בגסות חריגה כנגד תומכי ראש הממשלה • נתניהו “רינה מצליח תתביישי! השנאה החולנית שלך למצביעי הליכוד ולי הגיעה לתהומות חדשים” • זומנה לבירור אצל מנכ”ל חברת החדשות

שוב רינה מצליח ושוב התבטאות חריפה: מגישת התוכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 התבטאה בגסות חריגה כנגד תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מצליח ניסתה למזער נזקים בתכנית – ואמרה בסופה: “מקודם בדיון עם הפרשנים שלנו השתמשתי בדוגמה להביע עד כמה התומכים של נתניהו נאמנים לו. יכול להיות שהבחירה לא הייתה כל כך מוצלחת”.

מחברת החדשות נמסר: “אנו מסתייגים מהאמירה החמורה של מגישת ‘פגוש את העיתונות’, רינה מצליח, שהושמעה מוקדם יותר הערב”.

בתוך כך, מנכ״ל חברת החדשות, אבי וייס, זימן את מצליח לבירור מחר בבוקר.

ראש הממשלה הגיב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: “רינה מצליח תתביישי! השנאה החולנית שלך למצביעי הליכוד ולי הגיעה לתהומות חדשים, קודם קראת לנו עדר עיוור ועכשיו הגעת לשפל שאי אפשר בכלל לחזור עליו ואת עוד מתיימרת להיות ‘עיתונאית’. בושה וחרפה”.

שר החינוך יואב גלנט: “חופש הביטוי אינו חופש ההסתה. רינה מצליח הוכיחה הערב שוב: שנאת הליכוד ושנאת נתניהו העבירה אותה על דעתה. כמיליון וחצי מצביעי הליכוד אינם עדר, הם יודעים בדיוק במי ובמה הם בחרו – במנהיגות מנצחת כבר למעלה מעשור”.
שרת התחבורה מירי רגב הגיבה: “רינה, הפעם זה לא יצליח. אנסת הערב את כבודם של מיליון מצביעי ליכוד. תתביישי. פעם אחר פעם את מצליפה במחנה הימין ובראש הממשלה נתניהו בצורה קשה ונבזית והערב נחצו כל הגבולות. אין מנוס הפעם מהסקת מסקנות על ידי מנהלי חברת החדשות”.

ח״כ אבי דיכטר הגיב להתבטאות של מצליח: “‏רינה, מה שלא מתועד לא קרה. ‏חשפי את מקור האמירה או שתניחי את המפתחות מתפקידך כעיתונאית. ‏לא נסבול הסתה חמורה שכזו נגד מצביעי הליכוד!”

ח”כ מאי גולן: “כמה ניתוק והתנשאות. איפה כל ארגוני הנשים וחברי הכנסת של השמאל שיגנו את הדברים המבחילים שנאמרו הערב? הם כרגיל שותקים. אבל אנחנו לא שותקים ולא נשתוק. בושה!”

עורך עיתון כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין הגיב: “רינה מצליח יודעת שגם אם תכריז שנתניהו רצח את ארלוזרוב ומצביעי הליכוד הטביעו את הטיטניק – עדיין ימשיכו להעסיק אותה בערוץ 12”.

איש התקשורת אבי בלום: “זו לא המגישה אלא הגישה. העובדה שרינה מצליח מרשה לעצמה להקצין ולהחריף את התבטאויותיה על-גבי המרקע, מלמדת שב’מעידה’ הקודמת, כשהכלילה והכפישה את הציבור החרדי, היא לא ננזפה אלא זכתה לקריצה של הבנה מבכירי הערוץ בחדר העריכה. את המנגינה הצורמנית הזאת, צריך להפסיק”.

איש התקשורת מני גירא הגיב: “מי ששותק ולא עושה כלום – כשרינה מצליח מכלילה את כל החרדים משמיצה ומטנפת עליהם, מקבל בסבב ב’ את רינה מצליח מטנפת על בוחרי נתניהו, ומכלילה את כולם בהשמצה מטונפת. כלי תקשורת שלא שם בלמים לנציגיו בשלב א’ אוכל כאפה בשלב ב’, ויאכל אותה סופית בשלב ג'”.

מארגן בצלמו נמסר: “רינה מצליח ממשיכה להוביל בשרשרת ההסתה. ללא מנוח וללא הבחנה. האמביציה הקיימת בה להשאר רלוונטית, עוברת כל גבול. על ערוץ 12 לכבד עצמו ולפנות את מצליח ממקומה ולהביא לקול שפוי יותר, ופחות מפלג ומסית.

“פנינו שוב לרשות השנייה. לא ננוח – נמשיך להציב חומה למול גלי ההסתה כל שיהיו”.