אחרי פגישת גישור: צו ביניים ב’פרויקט המדרחובים’ במחנה יהודה

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו ביניים נגד הפיכת רחובות באיזור שוק מחנה יהודה למדרחוב בלילות רביעי וחמישי • חייב את העירייה שלא לפגוע בנגישות של בעלי מוגבלויות ולהעמיד פתרונות חניה לתושבים ובעלי העסקים • ומי הכניע את העירייה בפגישת הגישור?
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התש"פ / 19.06.2020 13:57

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (שישי) צו ביניים נגד הפיכת רחובות באיזור שוק מחנה יהודה למדרחוב בלילות רביעי וחמישי.

הצו הוצא לאחר שבית המשפט שלח את הסוחרים ועיריית ירושלים לפגישת גישור. הפגישה נקבעה ליום ראשון האחרון. אלא שאז התברר כי מטעם הסוחרים נמצא בחדר גם נינו פרץ.

לנציגי העירייה היה קשה להכיל זאת והם דרשו שפרץ ייצא ולא ישתתף בפגישה.

מדוע, בעצם? אז ככה: לפני כ-3 שנים נערכו בחירות לראשות ועד הסוחרים. מתוך 380 סוחרים כ-290 בחרו בנינו פרץ, רוב מוחלט לכל הדעות.

איפה הבעיה? אז זהו, שבבחירות המקומיות לעיריית ירושלים תמך פרץ בזאב אלקין. קשור או לא קשור (בעירייה מגיבים: לא מכירים את הסיפור), כשעלה משה ליאון לכס ראשות העיר הוא החליט למנות את טלי פרידמן כמי שתייצג את הסוחרים. לא בחרו בה? ובכן, ‘בעיה קטנה’. ראש העיר מינה, שלום וכל טוב.

נינו פרץ מתכנן ורוצה לערוך בחירות ולהוכיח שרוב הסוחרים עדיין איתו, ובינתיים נפל הסיפור עם המחלוקת על ‘פרויקט המדרחובים’ והשוק טולטל לתוכה. בסופו של דבר נכנעה העירייה ונינו פרץ השתתף בפגישת הבוררות.

בעקבות הפגישה הוצא היום, כאמור,  צו ביניים על ידי בית המשפט המחוזי.

הצו הוצא לבקשת בעלי עסקים ודיירים ברחובות הסמוכים לשוק שעתרו לבית המשפט בטענה שהפרוייקט יצא לדרך ללא סמכות, ללא שיתוף ציבור ותוך פגיעה אנושה בזכויותיהם.

בית המשפט בצו הביניים הטיל מגבלות על הפרויקט וחייב את העירייה עד להכרעה בעתירה, שלא לפגוע בנגישות של תושבים בעלי מוגבלויות ולהעמיד פתרונות חניה לכלל התושבים ובעלי העסקים.

האם זהו סופו של הסיפור? ממש לא. לעת עתה, חויבה העירייה על ידי בית המשפט להשיב לעתירה כבר בשבוע הבא.

עו”ד שמחה רוטמן, שייצג את העותרים מסר: “בית המשפט שלח היום מסר משמעותי לעיריה ויש לקוות שהעירייה תודיע על כך שהיא חוזרת בה מהפרויקט שבוצע ללא תכנון מתאים ותוך התעלמות מטובת התושבים ותפעל לקידום ולשפיור האזור תוך תיאום והידברות עם התושבים ועם בעלי העסקים לרווחת כל תושבי העיר”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות