נתניהו שאל: “למה קושנר חושב שיצליח איפה שקיסינג’ר נכשל?”

נתניהו מכחיש בתוקף ציטוט מספר של מי שהיה בעבר היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ - שטוען: ראש הממשלה היה ספקן לגבי הצלחתו של קושנר • נתניהו: "יש לי אמון מלא בקושנר ויכולותיו. כל טענה אחרת משוללת יסוד" • טראמפ על בולטון: "שוטה משועמם וממורמר. איזה מטומטם!"
חרדים 10
כ"ו סיון התש"פ / 18.06.2020 20:32

ג’ון בולטון, מי שהיה בעברו היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה”ב, מספר בספרו החדש שעתיד לצאת לאור בהמשך החודש, על שיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ב-CNN ציטטו מספרו של בולטון, כי נתניהו הטיל ספק ביכולתו של ג’ראד קושנר להיות אחראי על תהליך השלום. “הוא פקפק במתן המשימה שאמורה להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני לקושנר. נתניהו היה פוליטיקאי טוב מדי כדי להתנגד לזה, אבל כמו רבים בעולם הוא תהה למה קושנר חשב שהוא יצליח במקום שאנשים כמו קיסינג’ר כשלו”.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו הכחישו היום (חמישי) את הדיווחים לפיהם התנגד למינוי של ג’ארד קושנר, חתנו של הנשיא  להוביל את המו”מ בין ישראל לפלסטינים ותכנון תוכנית טראמפ.

”יש לי אמון מלא בג’ארד קושנר וביכולותיו. כל טענה אחרת היא משוללת יסוד”, אמר נתניהו. ”קושנר תרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון”.

בהודעה נאמר עוד: “הצוות של הממשל האמריקני למזרח התיכון, שהובל על ידי קושנר, הצליח להעביר את עקרונות חזון השלום של טראמפ תוך שהוא מציג את הטיוטה הריאלית ביותר לשלום באזור”.

בהודעה מטעם נתניהו  גם מהללים את התרומה של קושנר להחלטה של טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים וההכרה בה כבירת ישראל, וכן ההכרה בגולן.

“קושנר גם עזר לקדם את היחסים בין ישראל למדינות ערב”, נכתב. “כבר כעת קושנר השיג מה שרבים לפניו לא הצליחו. אנחנו בטוחים שנמשיך לעבוד יחד ונשיג שלום ארוך ובר קיימא כפי שכולנו רוצים”.

במהלך הלילה פורסמו מספר ציטוטים לכאורה מתוך הספר מעורר הסערה של בולטון.

בין היתר טוען הבכיר לשעבר כי טראמפ  סבר שאפשר לכלוא עיתונאים כדי שיסגירו את מקורותיהם, ואף אמר לנשיא סין על אנשי תקשורת: “צריך לזרוק לכלא עיתונאים שלא מפרסמים מי המקור שלהם. צריך להוציא אותם להורג, הם חלאות”.

בולטון טען גם כי “טראמפ לא ידע שלבריטניה יש נשק גרעיני” ו”חשב שפינלנד היא חלק מרוסיה”.

בולטון טוען עוד כי תדרוכי המודיעין היו בזבוז: “היינו עסוקים בלהקשיב לטראמפ, יותר מאשר טראמפ הקשיב לנו”.

הנשיא לא נשאר חייב והגיב בחשבון הטוויטר שלו: “״ספרו המייגע במיוחד של ג׳ון בולטון המטורף מורכב משקרים וסיפורים מזוייפים. הוא דיבר עליי רק טוב, גם בדפוס, עד ליום בו פיטרתי אותו. שוטה משועמם וממורמר שרק רצה לצאת למלחמה. מעולם לא היה לו מושג. הוא הוחרם ונזרק בשמחה. איזה מטומטם!״, צייץ טראמפ.

לאחר מכן הוסיף הנשיא ציוץ נוסף בו כתב: ״גם הנשיא בוש פיטר אותו. בולטון הוא לא כשיר״.

הנשיא המשיך במתקפה על היועץ לביטחון לאומי לשעבר גם בראיון ברשת ‘פוקס ניוז’, כשאמר כי ״בולטון היה בחור כושל. אני נתתי לו הזדמנות״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות