דרעי מציע חוק גיור חדש – ופיצל את ימינה: כהנא נגד, סמוטריץ בעד

ח"כ מתן כהנא הביע התנגדות להצעת חוק הגיור הממלכתי של שר הפנים אריה דרעי - יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' דווקא מביע תמיכה
אריה ריבקינד
כ"ו סיון התש"פ / 18.06.2020 11:58

מחלוקת פנימית בימינה: זמן קצר לאחר שח”כ מתן כהנא הביע התנגדות להצעת חוק הגיור הממלכתי של שר הפנים אריה דרעי – יו”ר האיחוד הלאומי ח”כ בצלאל סמוטריץ’ דווקא מביע תמיכה.

אתמול פנה שר הפנים אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לקדם את חקיקתו של חוק גיור חדש – שיכיר רק בגיורים ממלכתיים.

דרעי הגיש לנתניהו תזכיר חוק, שיבלום הלכה למעשה כל גיור פרטי בישראל – גם של בתי הדין החרדיים כמו בית דינו של הגר”נ קרליץ בבני ברק ו’העדה’ בירושלים.

“אני מחזק את השר דרעי בדרישתו לחוקק את חוק הגיור הממלכתי”, אמר סמוטריץ’, “הגיור הוא עניין הלכתי לאומי הנוגע לעצם קיומנו כעם. לכן הוא חייב להעשות בצורה ממלכתית על ידי הרבנות הראשית שיסד הרב קוק זצ”ל כדי לשמור על אחדות העם ועל יהדותה של המדינה”.

סמוטריץ’ הוסיף: “נתמוך בהצעת חוק שתסדיר את המעמד הממלכתי של הגיור כפי הוראתם של רוב רבני ישראל. אפשר וצריך לשפר, להנגיש, ולקרב את המתגיירים בתהליך הגיור מבלי לשפוך את התינוק עם המים ולפרוץ את המסגרת ההלכתית הממלכתית ששומרת על אחדות העם”.

סמוטריץ הדגיש: “לא ניתן יד להצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הסמכות ההלכתית העליונה בגיור מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים. זו הדרך הנכונה להתמודד עם ההתבוללות ולחזק את אחדותו של עם ישראל”.

מוקדם יותר הבוקר תקף ח”כ מתן כהנא את היוזמה: “משמעות דבריו של דרעי היא קיפאון מוחלט וסופי של סוגיית הגיור וביטול המתווה של משה ניסים עליו סמכו ידיהם גדולי רבני הציונות הדתית. למדינת ישראל דרוש חוק גיור ממלכתי אבל כזה אשר מביא מזור ומוצא למאות אלפי אזרחי ישראל ולא יחסום את שער הכניסה אל היהדות לאלה אשר חפצים בכך. המחמיר בגיור – מקל בהתבוללות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם כל הכבוד
    18/06/2020 16:02
    חנן
  1. בתי דין צריכים לקבוע את כל נושא הגיור ולא הכנסת (הכוללת את הרשימה וכו)