גם בסקר ‘דיירקט פולס’: בני גנץ מרוסק; ש”ס, הערבים וליברמן עולים

אריה ריבקינד
|
כ"ה סיון התש"פ / 17.06.2020 18:18
רוב גדול לגוש הימין-חרדים • הרשימה הערבית המשותפת זוכה ב-16 מנדטים והיא הסיעה השנייה בגודלה • ומה הישראלים חושבים על החלת הריבונות?

מסקר מנדטים שביצע מכון ‘דיירקט פולס’ עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום (רביעי), מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו היתה ממשיכה להוביל עם 41 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת זוכה ב-16 מנדטים והיא הסיעה השנייה בגודלה.

מפלגת יש עתיד-תל”ם מקבלת 15 מנדטים ו’כחול לבן’ של בני גנץ מתרסקת עם 11 מנדטים.

מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי זוכה ב-10 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, מפלגת ימינה בהובלת נפתלי בנט זוכה ב-7 מנדטים וגם יהדות התורה עם 7 מנדטים. מפלגת מרצ זוכה בסקר ל-5 מנדטים.

מתוצאות הסקר ניתן להסיק כי בין 5 ל-6 מנדטים שהצביעו בעבר לגוש השמאל, ככל הנראה בעיקר מצביעי תל”ם של בוגי יעלון שלא פחות מ-4 מחבריה כבר פרשו מהסיעה, עברו לתמוך בליכוד ובתוכניתו להחלת הריבונות.

לא עברו את אחוז החסימה: סיעת דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר עם 1.6%, מפלגת העבודה 1.1%, עוצמה יהודית 0.5% ומפלגת גשר עם 0.2%.


צילום: דיירקט פולס

מה הישראלים חושבים על החלת הריבונות?

סקר דיירקט פולס מצא כי 42% מהציבור תומכים בהחלת הריבונות על כל בקעת הירדן וכלל היישובים במסגרת יישום תוכנית טארמפ. 4% נוספים תומכים בהחלת הריבונות רק על בקעת הירדן, ו-8% נוספים תומכים במהלך מצומצם רק על גוש עציון ומעלה אדומים.

39% מהישראלים מתנגדים לכל המהלך בשלב זה.

מניתוח על פי נטייה פוליטית עולה, כי יש רוב גדול בימין בעד התוכנית (71%) מול רוב גדול של מתנגדים בשמאל (81%). נראה כי סוגיית הריבונות מסמנת את קו השבר החדש-ישן בין הימין לשמאל בישראל.

צילום: דיירקט פולס