גם בסקר ‘דיירקט פולס’: בני גנץ מרוסק; ש”ס, הערבים וליברמן עולים

רוב גדול לגוש הימין-חרדים • הרשימה הערבית המשותפת זוכה ב-16 מנדטים והיא הסיעה השנייה בגודלה • ומה הישראלים חושבים על החלת הריבונות?
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התש"פ / 17.06.2020 18:18

מסקר מנדטים שביצע מכון ‘דיירקט פולס’ עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום (רביעי), מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו היתה ממשיכה להוביל עם 41 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת זוכה ב-16 מנדטים והיא הסיעה השנייה בגודלה.

מפלגת יש עתיד-תל”ם מקבלת 15 מנדטים ו’כחול לבן’ של בני גנץ מתרסקת עם 11 מנדטים.

מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי זוכה ב-10 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, מפלגת ימינה בהובלת נפתלי בנט זוכה ב-7 מנדטים וגם יהדות התורה עם 7 מנדטים. מפלגת מרצ זוכה בסקר ל-5 מנדטים.

מתוצאות הסקר ניתן להסיק כי בין 5 ל-6 מנדטים שהצביעו בעבר לגוש השמאל, ככל הנראה בעיקר מצביעי תל”ם של בוגי יעלון שלא פחות מ-4 מחבריה כבר פרשו מהסיעה, עברו לתמוך בליכוד ובתוכניתו להחלת הריבונות.

לא עברו את אחוז החסימה: סיעת דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר עם 1.6%, מפלגת העבודה 1.1%, עוצמה יהודית 0.5% ומפלגת גשר עם 0.2%.


צילום: דיירקט פולס

מה הישראלים חושבים על החלת הריבונות?

סקר דיירקט פולס מצא כי 42% מהציבור תומכים בהחלת הריבונות על כל בקעת הירדן וכלל היישובים במסגרת יישום תוכנית טארמפ. 4% נוספים תומכים בהחלת הריבונות רק על בקעת הירדן, ו-8% נוספים תומכים במהלך מצומצם רק על גוש עציון ומעלה אדומים.

39% מהישראלים מתנגדים לכל המהלך בשלב זה.

מניתוח על פי נטייה פוליטית עולה, כי יש רוב גדול בימין בעד התוכנית (71%) מול רוב גדול של מתנגדים בשמאל (81%). נראה כי סוגיית הריבונות מסמנת את קו השבר החדש-ישן בין הימין לשמאל בישראל.

צילום: דיירקט פולס
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות