אמסלם: חברת ליזבק מהללת השהידים • ליברמן: צביעות

אריה ריבקינד
|
כ"ה סיון התש"פ / 17.06.2020 15:38
השר דודי אמסלם תקף בכנסת: “ליברמן חובר ליזבק – חברת כנסת שגם אתם יודעים שהיא היללה שאהידים, אתם מדברים היום בגלל סיבות פרסונליות אישיות של שנאה והתחשבנות אישית” • יו”ר ישראל ביתנו עלה לדוכן: “התדרדרת כמו שבחיים לא תיארתי, קבעת שיא ישראלי בצביעות”

מהומה במליאת הכנסת: במהלך דיון שהתקיים היום (רביעי) על הצעת חוק המבקשת למנוע מאדם שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש הממשלה – תקף יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את השר דוד אמסלם בחריפות רבה.

מליאת הכנסת דחתה בהצבעה בקריאה טרומית את הצעת החוק שהגיש ח”כ אלי אבידר ברוב של של 60 מתנגדים מול 23 תומכים ונמנע אחד.

השר דוד אמסלם, המקשר בין הכנסת לממשלה, השיב בשם הממשלהו: “אתם מדברים היום בגלל סיבות פרסונליות אישיות של שנאה והתחשבנות אישית, זה כל הסיפור פה. הכל צביעות זו רק שאלה של פוזיציה. הרי ברור לכם לחלוטין שאין לכם כל סיבה לא להצטרף לממשלה. ליברמן חובר ליזבק חברת כנסת שגם אתם יודעים שהיא בעצם היללה שאהידים. יש רק סיבה אחת לחיבור הזה. שבעצם המטרה היחידה של שניכם להפיל את נתניהו”.

אמסלם הוסיף: “אצלם לפחות ממניעים אידיאולוגים. אתם קוראים לעצמכם אנשי ימין. אתם לא אפשרתם שנה וחצי למדינת ישראל להקים ממשלה ואתם מתלוננים. אתם לא מתביישים עם מי התחברתם עם הרשימה המשותפת”.

הוא הביא ציטוט של אביגדור ליברמן מראיון טלוויזיוני שבו אמר: “אנחנו לא פוסלים אף אחד בבחירות, אמרתי שנתניהו יכול לכהן עד פסק דין חלוט למרות שזה פוגע בי אלקטורלית כך אני מאמין ולא זזתי מעמדתי”.

בנוסף התייחס השר אמסלם למאמר שכתב יאיר לפיד בשנת 2008 תחת הכותרת “חקירוקרטיה”, ואמר שזה נראה כאילו הוא נכתב לעיתון של השבת.

ח”כ אביגדור ליברמן עלה להגיב לדברים – ותקף את השר אמסלם: “התדרדרת כמו שבחיים לא תיארתי, תתחיל לדבר אמת, תתחיל לדבר עובדות, מספיק עם השקרים. קבעת שיא ישראלי בצביעות. הדברים שאמרת אין להן שום קשר למציאות. ישראל ביתנו הצביעה ב-2001 נגד החוק שמאפשר לראש ממשלה להמשיך לכהן. ברגע שהוגש נגדי כתב אישום כשר חוץ, באותו רגע קמתי ועזבתי. נתניהו וכל סיעת הליכוד הצביעו בעד החוק הזה כשדובר על אולמרט”.

ח”כ יאיר לפיד הציג את דף החתימות על החוק המקורי ואמר: “זו רשימת החותמים המקורית של החוק הזה שהוגש במרץ השנה. המגיש הראשון היה בני גנץ, והמגיש השני הוא אבי ניסנקורן, נכון להיום שר המשפטים של מדינת ישראל. הוא פשוט לא רצה לעלות הנה ולהודות בפני האולם הזה, אופוזיציה וקואליציה כאחד, שהוא מצביע בעד הצעת חוק שהוא מסכים לה ושהוא יודע שהיא נכונה”.