הקו לכותל המערבי: העמוס ביותר בארץ; אגד לא תשתתף במכרז

מידי יום יש כ-200 נסיעות לכותל המערבי, כאשר בזמני העומס השירות מספק כ-500 נסיעות ליום •  הקו השני העמוס ביותר: קו 1 בתל אביב עם 150 נסיעות ליום •  מקלב: הכותל אינו אתר תיירות אלא מקום תפילה • 'אגד' לא תוכל להתמודד במכרזים החדשים על הפעלת קווי השירות לכותל
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התש"פ / 17.06.2020 13:10

סגן שר התחבורה ח”כ אורי מקלב הודיע היום (רביעי), במענה לשאילתא שהגיש ח”כ ארבל מש”ס, כי בשבוע האחרון פתח משרד התחבורה את העיר העתיקה בירושלים לתנועת כלי רכב.

בנוסף הודיע מקלב, כי במרכזים החדשים חברת אגד לא תוכל להתמודד על קווי השירות לכותל המערבי.

במהלך הדיון במליאה דרש ח”כ יבגני סובה מ’ישראל ביתנו’ להפעיל תחבורה ציבורית לכותל בשבת. בתגובה הכריז מקלב כי כל עוד הוא מכהן כסגן שר במשרד התחבורה, לא יהיה קו לכותל בשבת קודש.

יו”ר הכנסת, יריב לוין, צידד בדבריו ואף הסביר כי הפעלת תח”צ לכותל לא תביא פתרון לתיירים.

“כבר בתחילת השבוע פתחנו את העיר העתיקה לתנועת כלי רכב, זאת לאחר עבודת תשתיות שנעשו במקום בזמן האחרון”, אמר מקלב עם תחילת דבריו והבהיר, כי “סגירת העיר העתיקה נעשתה בתיאום מול מנהלת הרובע”.

מקלב התייחס לשאלת ח”כ ארבל על קווי השירות לכותל והודיע כי בימים אלו מסיים משרדו את העבודה על המכרזים החדשים על הפעלת קווי השירות לכותל המערבי, בהם חברת אגד לא תוכל להתמודד: “הכותל המערבי אינו אתר תיירות אלא מקום תפילה, בו כל אחד מאיתנו רוצה תמיד להגיע לשם וחייבים להביא לשם תחבורה ציבורית אמינה וזמינה”.

סגן שר התחבורה הסביר כי הקו לכותל הוא קו עמוס מאוד, עם קרוב ל-200 נסיעות יומיות, המובילות אלפי נוסעים מידי יום לכותל, כאשר בזמנים מיוחדים מפעילים קרוב ל-500 נסיעות ביום – קרוב לעשרת אלפים נוסעים.

לדבריו, מדובר בקו העמוס ביותר במדינה. שכן, לשם השוואה קו 1 בתל אביב מוציא מדי יום כ-150 נסיעות בלבד. “שרת התחבורה החליטה מיד עם כניסתה לתפקיד להפעיל את קווי השירות לכותל יחד עם הפעלת כלל קווי השירות ברחבי הארץ והיום יש מענה לציבור”.

סגן השר מקלב התייחס לנושא עליית האוטובוסים לכניסת הציבור לרחבת הכותל: “ניהול התנועה שם הוא קשה. כיום על פי הרישוי חייבים כלל האוטובוסים לעלות לכיכר למעלה, אך כדי שזה יקרה חייב להיות סנכרון בין גורמים נוספים שלא כפופים למשרד התחבורה, כמו משטרת ישראל, היות והכביש שם הינו חד סיטרי ויש צורך בעצירת תנועת כלי הרכב מכיון העיר העתיקה. עשינו שילוט אלקטרוני כדי שהציבור ידע מתי האוטובוס עולה ומתי לא, אנחנו נעשה את הכל כדי לשפר את התחבורה לכותל ואני מקווה שנצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות