נחשפו התבטאויות גזעניות • ברוך גזהיי הודיע לדרעי: לא נכנס לכנסת

הרב ברוך גזהיי מאר שבע אמור היה להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי - אך בעקבות התבטאויותיו על נשים, ערבים ובדואיים שעוררו סערה תקשורתית הוא ויתר על הכניסה לכנסת
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התש"פ / 16.06.2020 21:22

הרב ברוך גזהיי הודיע הערב (שלישי) ליו״ר שס השר אריה דרעי, כי החליט להתפטר מרשימת ש”ס.

הרב גזהיי, הממוקם במקום ה-11 ברשימת ש”ס, היה אמור להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, אולם בעקבות שורת התבטאויות שלו, שעוררו סערה תקשורתית – הוא הודיע כי הוא מוותר על כניסה לכנסת.

בדרשה משנת 2016 שתועדה ועלתה לרשת הוא מסביר כי “אישה צריכה להיות צנועה”, וכי מי שלא נוהגת כך “בדרך כלל כתוב בספרים של המקובלים –  מחזירים אותה בגלגול של פרה”.

בדרשה הוא גם הסביר מדוע נשים סובלות מסרטן, ולמה נשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן.

דבריו, שכללו אמירות קשות ושנויות במחלוקת לגבי נשים, עוררו כצפוי טענות כביכול הוא “נגד נשים”.

אולם, אחרי שבתחילה טענו בש”ס כי הדברים שאמר גזהיי הוצאו מהקשרם וכי מדובר בעניין חד פעמי –  נבירה בעמוד היוטיוב שלו הצביעה בדיוק על ההפך.

הערב פורסמו בחדשות 12 עוד התבטאויות גזעניות כלפי ערבים ובדואים. כך למשל הוא תועד אומר:  “אין ערבי יפה, ראית פעם ערבי יפה? אין דבר כזה. הוא ישים בושם, מה שהוא לא ישים – ריח של מדורה”.

ככל הנראה בעקבות פרסומים אלו הוא ויתר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך ה
    17/06/2020 07:46
    רמי
  1. הרב ברוך גזהיי ימשיך להגיד מה שהוא רוצה לתלמידיו שאוהבים אותו , למרות כל העליהום שעשו לו וטוב שעשו לו , ככה הוא הבין שהוא לא מתאים לפוליטיקה המסואבת ושורצת הנחשים. ושימשיך להשפיע שנשים ילכו יותר צנועות בכל דרך אפשרית , כי לא חשןב מה הוא אומר למי שרוצה לשמוע , חשוב התוצאה , כבודה של האשה הוא לכסות את מה שהגבר מפרש כהזמנה , ומי שחכמה שתפנים .

  2. הרב ברוך יישר כח תמשיך לחזק אנשים
    19/06/2020 14:07
    משה
  3. הרבה בחורים נכנסו לישיבות בזכותו במקום להסתובב ברחובות.
    כתבה מגמתית, לכו תלמדו חפץ חיים בטוח שלא פתחתם את הספר אפילו פעם אחת