דו”ח חושף: האוכלוסיות שמתקשות להתאושש ממשבר התעסוקה

בחודש השלישי למשבר הקורונה חלה ירידה של כ-80% בשיעור דורשי העבודה, ביחס לחודשים הראשונים - אך שיעור האבטלה עדיין גבוה מאוד: 23.5% • ניתן לראות שלושה סוגים של יישובים הנמצאים בראש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר - בראשם החרדים
חרדים 10
כ"ד סיון התש"פ / 16.06.2020 17:07

מנתוני שירותי התעסוקה לחודש שעבר המתפרסמים היום (שלישי) עולה כי בחודש מאי נרשמו בשירות התעסוקה יותר מ-35 אלף דורשי עבודה חדשים, ירידה של כ-80% ביחס לחודש שקדם לו. כל דווח ב’כאן חדשות’. בחודשים שקדמו למשבר – ינואר ופברואר – עמד מספר דורשי העבודה על 23.8 אלף ו-25.8 אלף בהתאמה.

עוד עולה מהדוח, כי יותר מ-200 אלף בני אדם חזרו לעבוד בחודש מאי, אך האבטלה – שבשיא משבר קורונה הגיעה ליותר מ-1,100,000 מובטלים – נמצאת עדיין בשיעור גבוה מאד ביחס לערב המשבר.

לפי הנתונים, בסיום מאי 2020 עמד מספר דורשי העבודה הרשומים בשירות התעסוקה על כ-960 אלף, שיעור אבטלה של 23.5%.

בפילוח לפי גיל, דורשי העבודה הצעירים ביותר והמבוגרים ביותר – כאלו מתחת לגיל 20 ומעל גיל 55 – דיווחו על שיעור חזרה נמוך יותר, ביחס לקבוצות הגיל המרכזיות.

שיעור הנשים שדיווחו על חזרה לעבודה היה גבוה.

משירות התעסוקה נמסר כי מצב זה יכול להעיד על המקצועות אליהם השתייכו המפוטרים, וכי הנתון מצביע על הצורך לסייע לאותם אנשים לחזור לשוק העבודה.

ברמה היישובית, ניתן לראות שלושה סוגים של יישובים הנמצאים בראש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: ערים עם ריכוזים גדולים של חרדים וערבים – לצד אילת.

מחוז המרכז הוא זה שבו נרשם שיעור החזרה לעבודה הגבוה ביותר – 20.5%, ואחריו המחוזות חיפה – 19.2%, תל אביב – 19%. מנגד, שיעור חזרה נמוך נרשם במחוז הצפון – 15%.

נתונים אלו, אומרים בשירות התעסוקה, מחדדים את הצורך לתת מענה לקבוצות אוכלוסייה ייחודיות.

בנוסף, שיעור החזרה גבוה היה במקצועות רפואה ובריאות, חשבונאות וכספים, חוק ומשפט והוראה וחינוך.

מאידך, המקצועות עם שיעור החזרה לעבודה הנמוכים ביותר היו תיירות ומלונאות, תוכן מדיה ובידור, תעופה אווירונאויטיקה וימאות – ענפים התלויים באסטרטגית היציאה מהמשבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות