נשים חולות בסרטן? ההסבר של נציג ש”ס הקפיץ חילונים

הרב ברוך גזהיי, שאמור היה להיכנס לכנסת מטעם ש"ס בעקבות אישור החוק הנורווגי, התבטא בעבר באמירות שעוררו טענות, כביכול הוא "נגד נשים" • דרעי: "שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי, על הסרטון, הבהרתי לו שדבריו אינם מקובלים ואינם מייצגים את ש''ס והוא הבין זאת"
יוני גרין
כ"ד סיון התש"פ / 16.06.2020 14:59

החוק הנורבגי שאושר הלילה במליאת הכנסת יכניס לכנסת 13 חברי כנסת חדשים. אחד מהם הוא הרב ברוך גזהיי, ראש קהילת ‘עוד יוסף חי’ בבאר שבע – שהוצב במקום ה-11 של מפלגת ש”ס.

בדרשה משנת 2016 שתועדה ועלתה לרשת הוא תועד מסביר כי “אישה צריכה להיות צנועה”, וכי מי שלא נוהגת כך “בדרך כלל כתוב בספרים של המקובלים –  מחזירים אותה בגלגול של פרה”.

בדרשה הוא גם הסביר מדוע נשים סובלות מסרטן, ולמה נשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן.

דבריו, שכללו אמירות קשות ושנויות במחלוקת לגבי נשים, עוררו כצפוי טענות כביכול הוא “נגד נשים”.

בעקבות פרסום הדברים, שוחח יו”ר ש”ס, השר אריה  דרעי עם גזהיי – ומסר בתגובה:  “שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי, לגבי הדברים שאמר בסרטון. הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים. הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת ש”ס והרב גזהיי הבין זאת”.

הרב גזהיי, בן 38, נולד באתיופיה ועלה לישראל בשנת 1981. הוא נשוי ואב לחמישה ילדים. הוא שירת ביחידת דובדבן, למד משפטים וזמן קצר לאחר מכן נכנס לישיבת ‘ישמח משה’ של הרב חג’בי בבאר שבע.

בבחירות האחרונות מונה על ידי השר אריה דרעי לראש מטה הצעירים של ש”ס והוצב במקום ה-11 ברשימת המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא צודק
    17/06/2020 09:58
    שמשון
  1. דרעי שקרן וחנפן