מתי יש לבצע בדיקת קורונה? ‘בית דין לענייני רפואה’ בתשובה דרמטית

רבני בית הדין לענייני רפואה, בנשיאות הגרש''א שטרן משיבים באופן ברור, לפי חוות דעת של אנשי רפואה מומחים: אין לעשות שום בדיקה בטרם התסמינים קיימים לכל הפחות 48 שעות ברציפות • ומה לעשות עד אז?
יוסף גרינבוים
כ"ד סיון התש"פ / 16.06.2020 14:26

מתי יש לגשת לבצע בדיקת קורונה? ‘בית הדין לענייני רפואה’ מעניק תשובה ברורה לשאלת המירוץ לבדיקה בקופות החולים, והבהלה המיותרת, לכאורה, סביב כל בני המשפחה והסביבה הקרובה.

רבני בית הדין לענייני רפואה, בנשיאות הגרש”א שטרן, מגדולי הפוסקים, משיבים באופן ברור לפי חוות דעת של אנשי רפואה מומחים, כי אין לעשות שום בדיקה בטרם התסמינים קיימים לכל הפחות 48 שעות ברציפות.

במכתב שפרסמו נכתב כי “לאחר התייעצות ובירור עם אנשי הרפואה, אודות אלו החוששים לשלום בריאותם, וחשים שלא בטוב, ושאלתם בפיהם האם עליהם להיבדק בהקדם, מחשש הדבקה בנגיף רח”ל, הננו להבהיר בזאת, כי אין לפנות לבדיקה אלא לאחר 48 שעות לכל הפחות, שבהם חום גופם הינו מעל 38 מעלות, או מתחילת הסימפטומים”.

חברי בית הדין מוסיפים כי “בשעות הנ”ל, עליהם לשהות בביתם, ויזהרו מלגשת בקרבת אנשים. כמו כן לא ילכו לבית הכנסת ושאר מקומות ציבוריים”.

אל שולחנם של חברי הבד”צ בבי”ד לענייני רפואה הגיעו בחודשים האחרונים מרבית הפניות לבירורי הלכה רפואי, בהם קיבלו אלפי הפונים מענה מהיר וחד במשך כל שעות היממה.

צוות רפואי, מהבכירים ביותר בארץ, מלווה את בית הדין בבקיאות מדהימה בנבכי הרפואה הכללית של נגיף הקורונה.

תשומת לב מיוחדת מיועדת לציבור בני התורה הלומדים בהיכלי הישיבות והכוללים, להם ישנה הוראה ברורה כי עליהם מוטלת החובה לשבות בביתם במידה והחלו להופיע תסמינים, על אף שעדיין לא חל עליהם צורך להיבדק.

בשל כך, רבני ביית הדין נחלצו לפרסם בכתב לשאלת הרבים כי אין צורך למהר לערוך בדיקות מיותרות, ובכך הם גם מונעים קבלת טיפול מהיר לאלו הממתינים זמן רב לתוצאות בדיקותיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות