השב”ס נכנע לאיומי מחבלי החמאס: האם השר אוחנה יבטל ההסכמים?

בכירי שב"ס נכנעו למחבלי חמאס: הסכימו להציב טלפונים ציבוריים באגפים שבהם ייחסמו הטלפונים הסלולריים ושנציג של חמאס יעבוד במטבח • ארגון בצלמו לשר לבטחון פנים: מנע כל הטבה ממחבלים
חיים טוויל
כ"ד סיון התש"פ / 16.06.2020 14:10

ארגון ‘בצלמו’ פנה אל השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בדרישה כי יבטל כל הסכם עם מחבלי החמאס הכלואים בבתי כלא בישראל.

בשבוע שעבר פורסם כי ראשי חמאס בכלא עופר ובכירים בשירות בתי הסוהר (שב”ס) סיכמו לאחרונה על שורת הסדרים לטובת המחבלים הכלואים, ובתמורה הוסר איום לפתוח בעיצומים ולשבות רעב.

לפי ההסכם, נציג מהחמאס יוכל לבשל אוכל לחבריו המחבלים, כמו נציג הפת”ח. בנוסף, תוגדל חבילת הערוצים בטלוויזיה וכן יוגדלו מספר הטלפונים הציבורים. זאת, כמובן, בנוסף לכלל ההטבות בזכותם כונה הכלא ‘קייטנת השב”ס’. בין ההטבות: קנייה חופשית בקנטינה המוכרת מוכרים בכלא – כאשר הכסף שמוזרם הינו מהרשות הפלסטינית כשכר על רציחת יהודים, חדרי כושר, לימודים אקדמיים, עיתונים, מגזינים ועוד. בעבר אף המונדיאל היה כלול בחבילת הערוצים.

בנוסף, לכל תא ישנו דובר מיוחד ושיבוץ אסירים נעשה לפי החלטות המחבלים.

לפני כשנתיים יזם השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן, עקב תלונות רבות, ביניהן של ארגון בצלמו ומשפחות שכולות, ועדה מיוחדת שתדון בתנאי המחבלים בכלא.

ואכן, הוועדה המיוחדת דרשה להחמיר את תנאי האסירים. אולם עד כה  מסקנות הוועדה לא אומצו בפועל והן ממתינות לאישור השר לביטחון פנים החדש.

אמש פנה ארגון בצלמו לשר וביקש ממנו להכריז פומבית כי יאמץ את מסקנות הוועדה וכן כי ימנע כל הטבה ממחבלים.

בסוף המכתב הזכיר הארגון את אברה מנגיסטו, השבוי בעזה, וציין כי הוא כמובן לא מקבל שום דבר מכל התנאים הללו ואפילו לא תרופות.

מלשכת השר לא נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות