מנתקים את היחסים: צפון קוריאה פוצצה את ‘השגרירות’ של הדרום

המבנה שהופצץ מתפקד בפועל כמנגנון תיאום והוא אחראי על הקשרים בין שתי המדינות • הרמטכ"ל הצפון קוריאני: "הצבא שלנו יחתור לביצוע מהיר והחלטי של כל החלטה והוראה שתגיע מהמפלגה ומהממשלה"
נתן פרל
כ"ד סיון התש"פ / 16.06.2020 11:41

צפון קוריאה הודיעה היום (שלישי) על ניתוק היחסים עם דרום קוריאה – ואישרה כי תקפה ופוצצה את משרד הקישור והתיאום הקוריאני, הממוקם בעיירת הגבול קאסונג באזור המפורז בצפון קוריאה וחתכה את כל קווי התקשורת לדרום קוריאה.

המשרד שהופצץ תפקד, בין היתר, כשגרירות והוא היה אחראי על הקשרים בין המדינות. כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית ‘יונהאפ’.

הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה היום, כי צבא צפון קוריאה מוכן להשתלט מחדש על אזורים לאורך הגבול שמהן הוצא הצבא לאחר ההסכם שנחתם בין המדינות.

ראש המטה הכללי של הצבא הצפון קוריאני התייחס להידרדרות וצוטט כשהוא מאיים: “אנחנו מוכנים להפוך את החזית למבצר. הצבא שלנו יחתור לביצוע מהיר והחלטי של כל החלטה והוראה שתגיע מהמפלגה ומהממשלה”.

המהלך הנוכחי של צפון קוריאה מגיע בצל הביקורת הרבה על המאמצים של הדרום לעודד את תופעת העריקות מהצפון, לצד פעילות של עמותות זכויות אדם מצדו הדרומי של הגבול, שמפיצים בלונים עם חומרי תעמולה מעבר לגבול, במטרה ליידע את תושבי הצפון ובמטרה לעודד אותם לערוק ולעבור את הגבול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות